Facebook Share Image

A legfinomabb őszi gyümölcsök

Tematikus hírek / Család

Kora ősszel még rengeteg féle gyümölcs közül válogathatunk. Érdemes még most feltölteni a vitamin-raktárainkat, hogy elkerüljük az őszi megbetegedéseket. Mutatjuk, mik a lehetőségek!

Alma

Többféle fajta közül is válogathatunk, így akár az édesebb, akár a savanyú almát kedveljük, megtalálhatjuk a kedvencünket. Együk meg mindenképp a héját is, mert fontos vitaminok forrása! C vitaminban gazdag, antioxidáns forrás. Akár tízóraira, uzsonnára is kiváló, könnyen magunkkal vihetjük bárhova, munkahelyre, iskolába. Eltelít, megszünteti az éhségérzetet, lédús, így a szomjunkat is oltja. Ugyanakkor kevés kalóriát tartalmaz.

Körte

C-vitaminban, rézben és rostban gazdag gyümölcs. Fogyaszthatjuk magában, nyersen, de finom kompótot is készíthetünk belőle, sőt megsütve, köretnek is nagyon finom, például hús mellé fogyasztva.

Szőlő

Rákmegelőző, antioxidáns, öregedés gátló hatása van. Sajnos magas a kalória- és a cukortartalma, ezért fogyókúrázóknak és cukorbetegeknek nem ajánlott fogyasztani. Akár a fehér, akár a vörös szemű a kedvencünk, rengeteg vitamint tartalmaz, érdemes így ősszel, a szezonban fogyasztani. A vörösbor készítésekor a szőlőszemeket héjával együtt erjesztik, így kiválnak az értékes hatóanyagok. Így egy-egy pohár vörösbor, vagy egy kis finom must elfogyasztásának is jótékony hatása van.

Szilva

Magas antioxidáns tartalma van, jótékony hatással van a bélrendszerre. Mivel magas a cukortartalma, így fogyókúrázók csak mértékkel, cukorbetegek pedig inkább ne fogyasszák. Finom nyersen, magában, de számos étel hozzávalója is. Készíthetünk szilvásgombócot, derelyét vagy szilvatöltelékes süteményt is belőle.

A gyümölcsök frissen facsart levét is fogyaszthatjuk reggelente. Sok szülőnek gondot okoz, hogy gyermeke nem akar elegendő gyümölcsöt fogyasztani. Ilyenkor préseljük ki a friss gyümölcsöt és ivóléként adjuk. Ha így sem válik be, akkor pedig fagyasszuk le a gyümölcslevet és pálcikára tűzve, jégkrémként adjuk, így biztosan nem fogják visszautasítani. Fagyasztás közben ugyanúgy megmaradnak az értékes vitaminok, ásványi anyagok a gyümölcsben.

Készítsünk különféle gyümölcsleveseket is, amelyeket akár hidegen, akár melegen fogyaszthatunk. Akár vegyesen, alma-körte leves is nagyszerű választás, de a fahéjas szilvaleves után is biztos, hogy minden családtag megnyalja majd mind a tíz ujját.