Facebook Share Image

Hogyan védekezzünk a tavaszi fáradtság ellen?

Tematikus hírek / Család

Az évszakváltás egyik jellemzője, hogy ilyenkor tör ki rajtunk az úgynevezett tavaszi fáradtság. Az alábbi cikkből megtudhatja, mit tehet a tavaszi fáradtság ellen.

Néhány jó tanács a jobb közérzetért.

Az évszakváltás egyik jellemzője, hogy ilyenkor tör ki rajtunk az úgynevezett tavaszi fáradtság. Ez a hormonszint változás miatt következik be, és megterheli az amúgy is vitaminhiányos szervezetünket. Az alábbi cikkből megtudhatja, mit tehet a tavaszi fáradtság ellen.

Tél végén, a tavasz első napjaiban sokan aluszékonyak, fáradtak. Fejfájás, szédülés is jelentkezhet akár. Mindezért a hormonháztartásunk a felelős, most tér át téliről tavaszi üzemmódba. Az átmeneti idő pedig hormon-ingadozással jár.

Annak érdekében, hogy csökkentsük a tüneteket, érdemes megfogadni az alábbi jó tanácsokat.

1. Mozogjunk minél többet!

Tavasszal szerotonin termelődik a szervezetünkben a napfény hatására. Nem véletlen, hogy a téli bezártság után, az első napsütést látva azonnal a szabadba mennénk. Tegyünk eleget szervezetünk jelzéseinek: sétáljunk minél többet a szabadban, fussunk, kerékpározzunk! A testmozgás növeli a szerotonin termelődését, erősödik az immunrendszerünk.

2. Kezdjük váltózuhannyal a napot!

Míg a hidegben jól esik elterülni egy kád vízben, a meleg hatására változtassunk szokásainkon. Indítsuk egy hatékony váltófürdővel a napot. A langyos vizet váltsa a hideg, majd utóbbival fejezzük be a fürdést. Ez felpezsdíti a vérkeringésünket, ami szintén a hormontermelődést fokozza.

3. Étkezzünk egyenletesen!

Az sem véletlen, hogy a tavasz kezdetén kezd mindenki fogyókúrába. Ez nem csupán azért van, mert hamarosan lekerül rólunk a kabát. Míg télen szükségünk van a zsírosabb, kalóriadúsabb táplálékra, tavasszal a kiegyensúlyozott, egyenletes táplálkozás ideje jött el. Többször együnk kevesebbet. Ha szükségét érezzük, végezzünk el egy tisztító kúrát. Igyunk minél több folyadékot, ásványvizet, vagy friss zöldség- és gyümölcslét.

4. Nevessünk sokat!

A napfény hangulatjavító hatása közismert, nem véletlenül. Az idei borús tél nem tett jót sokunk kedélyállapotának. Azonban itt a tavasz, és ezt erősítsük pozitív gondolatokkal. Tervezgessük a jövőt, például a nyári szabadságot. Vásároljuk meg az új fitness bérletet, vigyük le minél gyakrabban a kutyát sétálni, hallgassunk sok zenét. És töltsünk minél több időt a szabadban!

 

Előrelátó Program

Első lépés a biztonságos jövő felé