Facebook Share Image

Idős korban is megéri sportolni!

Tematikus hírek / Család

Annak érdekében, hogy minél tovább megőrizzük egészségünket, aktívak maradjunk, érdemes a lehetőségeinkhez képest időskorban is sportolni. Elmondjuk, mire figyeljen!

A kor előre haladtával törvényszerű, hogy már nem bírunk annyit sportolni, mint régen, nem vagyunk olyan hajlékonyak, dinamikusak. A fizikai aktivitás ugyanakkor nem csupán a testet, de agyunkat is jó kondícióban tartja. Ehhez azonban szükséges, hogy ismerjük teljesítő képességünket, és elővigyázatosak legyünk, hiszen a sérülés veszélye fokozottan fennáll.

Úszás

Az úszás kimondottan ajánlott az időseknek is. Jótékonyan hat az ízületekre, csökkenti a csontritkulás kialakulásának veszélyét. Sajnos egy bizonyos kor felett az elesésnek is fennáll a veszélye, de szerencsére úszás közben ettől nem kell tartani, a nehezebben mozgó idősek is nyugodtan űzhetik ezt a sportot. Fontos, hogy mindenki a maga tempójában ússzon, és időnként nem árt pihenőket tartani. Alkalmanként javasolt egy-egy gyógyfürdőt is felkeresni, különösen, ha például ízületi problémákkal vagy reumatikus fájdalmakkal küzd valaki, a vízben szinte újjá lehet születni. A vízi torna szintén kiváló ebben a korban.

Gyaloglás, természetjárás

Akár sétálhaunk, akár túrázhatunk, akár a nordic walking is kiváló időtöltés idősebb korban is. Jó hatással van a gyaloglás a vérkeringésünkre, javítja az általános kondíciónkat. A nordic walking azért is jó, mert a botok segítségével a kisebb ficamok, botlások is elkerülhetők.

Golf

A golf akár idősebb korban is elkezdhető. Nem kell hozzá futni, viszonylag kevés mozgással járó sport, amit a szabad levegőn űzhetünk. Játék közben koncentrálni kell, ezért a szellemi aktivitást is növeli ez a játék.

Pingpong

Ahhoz, hogy a kis labda mozgását követni tudjuk, koncentrálás és megfelelő szellemi kondíció szükséges. Az asztalitenisz jótékonyan hat az agyra, serkenti a vérkeringést, jót tesz a szívnek is. Ha tehetjük, egy parkban, a szabad levegőn űzzük. Mivel páros játék, így a barátkozásra, kapcsolatok ápolására is kiváló sport, hiszen idős korban nagyon fontos az is, hogy ne legyünk magányosak.

Tánc

A társastánc fitten tartja a testet, a koncentrálás, koreográfia tanulás pedig jótékonyan hat az agyra. Járjunk el rendszeresen táncolni ismerősökkel, barátokkal, barátnőkkel. A régi zenék, dallamok hallatán mindenki vidámabb is lesz.

Gerinctorna

Idősebb korban a hátfájás már elég gyakori probléma. Az első jeleknél már érdemes gerinctornára menni, és szakember segítségével megelőzni a későbbi problémákat.

Alapvető szabályok

Annak érdekében, hogy minél tovább egészségesek maradjunk, be kell tartani néhány szabályt. Először is, rendszeresen járjunk el szűrővizsgálatokra, és ha makk egészségesnek érezzük is magunkat, legalább egy vérnyomás mérésre rendszeresen keressük fel háziorvosunkat. Csak olyan sportot űzzünk, amit az orvosunk is javasol.

Soha ne hajtsuk túl magunkat! Egy bizonyos korban a kevesebb néha több. Könnyebben törnek a csontok, eleshetünk, igyekezzünk elkerülni a balesetveszélyes helyzeteket! Mindig melegítsünk be sportolás előtt!

Ha nem vagyunk jól, ne sportoljunk. Idősebb korban már egy egyszerűnek tűnő nátha is veszélyesebb, mint a fiatalok esetében, a betegségeket mindig előbb pihenjük ki alaposan!

Balesetbiztosítás