Facebook Share Image

Gyakori kérdések

Díjfizetés

Díjfizetési információk

Bankkártyás fizetés:

Hogyan tudom intézni a bankkártyás fizetést?

Az alábbi linken tudja díját bankkártyával befizetni:

Bankkártyás fizetés

Bankkártyás fizetés:

Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?

A VISA, MasterCard/Maestro, AMEX kártyákkal, ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A bankkártyás fizetés mellett lehetőség van digitális tárcákkal (Barion, Google Pay, Apple Pay) történő fizetésre.

Bankkártyás fizetés:

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA, MasterCard/Maestro, AMEX kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Bankkártyás fizetés:

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Bankkártyás fizetés:

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

Bankkártyás fizetés:

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Barion biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláírás csíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. Amennyiben rendelkezik Barion fiókkal, és elmentette kártyáját, akkor a fiókba történő belépéssel tudja kiválasztani mentett kártyáját a fizetéshez. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeggel történő terhelés azonnali időben megtörténik.

Bankkártyás fizetés:

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Bankkártyás fizetés:

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláírás csíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt
  • Az erős ügyfélhitelesítés sikertelen volt (bővebben az erős ügyfélhitelesítésről: https://erosugyfelhitelesites.hu/).

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/ szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen. Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző „back”, „reload” illetve „refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Bankkártyás fizetés:

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakció azonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Bankkártyás fizetés:

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Bankkártyás fizetés:

Mit jelent az, ha bankomtól SMS-t kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

Bankkártyás fizetés:

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított,a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Bankkártyás fizetés:

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az MasterCard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Bankkártyás fizetés:

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A Barion elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Bankkártyás fizetés:

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A Barion elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.

Mennyi idő alatt fut át a pénzem?

2-3 nap szükséges, hogy a szerződésre könyvelhessük a díjat.

Milyen fizetési módokból választhatok és melyiknek mi az előnye?

Csoportos beszedés – egyszer kell megadnia felhatalmazást, ezt követően Önnek nincs további teendője. Így ez a legkényelmesebb díjfizetési mód.

Átutalás/Bankkártyás fizetés – max 2-3 napon belül kötvényre kerül a befizetés.

Postai befizetés – a leghosszadalmasabb és a legkevésbé megbízható megoldás.

A díjfizetési módokról további információkat talál a Díjfizetési menüpontunkban.

Hogyan tudok változtatni a fizetési módon, ha már másképp szeretném fizetni a biztosítást?

A honlapon az Online ügyfélszolgálat menüpontban található Adatmódosításhoz szükséges nyomtatványok pontból letölthető a formanyomtatvány, melyben lehetősége van nyilatkozni a szerződőnek a díjfizetés módosításáról. A termék sajátosságainak megfelelő ütemben válthat.

Vagyonbiztosítás esetén

Életbiztosítás esetén

Átutalás esetén mit írjak a megjegyzés rovatba?

Kérjük, átutalás esetén kizárólag a kötvényszámot írja be a megjegyzés rovatba.

Mi a GIRO szám, ami a csoportos beszedéshez kell?

A csoportos beszedéshez szükséges GIRO szám a következő: A10828704

Mikor vonják le a csoportos beszedésnél a pénzt a bankszámlámról?

Attól függ, hogy Önnek milyen szerződése van.

  • 2017. utáni Unit Linked szerződések:
    adott hónap 5-10-e között, havonta egyszer
  • Vagyonbiztosítás, Életbiztosítás (klasszikus és kockázati is), Balesetbiztosítás, 2017. előtti Unit Linked szerződések
    minden hónap 10-éig megpróbáljuk egyszer levonni, és ha nem sikerül, újra megpróbáljuk 15-e után
  • Gépjárműves szerződések
    az esedékességet megelőző napokban

Fizetés után mikor kapom meg a kötvényemet?

Az első kötvényt tértivevényesen küldjük a szerződő megadott levelezési címre a kötvényesítést követően körülbelül 5-10 munkanapon belül.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!