Facebook Share Image

Az Y generáció és az öngondoskodás

Tematikus hírek / Megtakarítás

Egyre több kutatás középpontjában áll a különböző generációk eltérő viselkedése. Lássuk, mi jellemzi a munkavállalók jelenleg jelentős részét kitevő Y generációt!

fiatal-par-2_web

Az Y generáció képviselőit az 1980 és 1994 között született fiatalok jelentik, akik jelenleg 25-39 évesek. Jellemzően már befejezték felsőfokú tanulmányaikat. Egy részük még pályakezdő, de van, aki már közel 20 éve a munkaerőpiacon van. Ez az időszak a családtervezés, gyermekvállalás időszaka is, ami meghatározza az életüket.

Ennek a generációnak az egyik legfőbb problémája az önálló lakáshoz jutás. A népszámlálás adatai szerint minden harmadik Y generációs még a szüleivel él együtt. Ennek egyik oka az ingatlanárak folyamatos emelkedése.

 

A szakemberek számításai szerint ugyanakkor egy mai fiatal jellemzően 5 év alatt össze tudna annyi pénzt spórolni, ami már elegendő egy garzonlakás önrészéhez, ami a vételár 20 százaléka a jelenlegi szabályok szerint. Természetesen ennek egyik feltétele, hogy a fiatal nem költ albérletre, hanem a szüleinél lakik ebben az időszakban.

Egyre tudatosabbak a fiatalok a pénzügyek terén, de a többség még mindig nem rendelkezik megtakarítással. Három hónapnál hosszabb időt jövedelem nélkül a 30 év alatti fiataloknak kevesebb, mint a fele tudna csak áthidalni, ugyanakkor már minden negyedik fiatal rendelkezik valamiféle megtakarítással. Minél idősebbek, annál többet gondolnak a jövőre, és egyre tudatosabban tervezik a pénzügyeiket. Ez a generáció ugyanakkor még jellemzően keveset költ egészségbiztosításra és a nyugdíjcélú megtakarításra is csak a pályakezdők egytizede gondol.

Az Y generáció már beleszületett a fogyasztói társadalomba, és meghatározza életüket a technika használata. Szüleikhez képest sokkal pörgősebb életet élnek.

Technikai ismereteikből fakadóan általában bíznak a pénzügyi szolgáltatókban, bankban tartják a pénzüket, rendelkeznek bankkártyával, és előszeretettel használják a különféle, életüket megkönnyítő applikációkat, például a vásárlás, pénzátutalás során is.

Érdekes, hogy ők az előző generációhoz képest már nem a nagy háztartási eszközök vásárlására költik el a pénzüket, mint például a televízió, ez ugyanis kevésbé lényeges számukra. Szüleikkel ellentétben sokkal inkább utazásra, élménygyűjtésre költenek.

A SIGNAL IDUNA Biztosító fontosnak tartja a pénzügyi edukációt. A rendszeres megtakarítás és az öngondoskodás mindannyiunk életének legyen elengedhetetlen része, így nem fordulhat elő, hogy egy váratlan pénzügyi helyzetben a magas kamatozású azonnali kölcsönhöz kelljen nyúlnunk.

2019.04.10.

(A cikk megírásának dátuma: 2019.04.10.)

SIGNAL IDUNA unit-linked biztosítások