A Netrisk.hu által harmadszorra meghirdetett
közönségszavazáson mintegy 280 ezer értékelés érkezett közel 40 ezer ügyféltől.
A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább 5
százalékos, míg a kis- és közepes biztosítók körébe az ez alatti piaci részesedéssel
rendelkező társaságok kerültek. Mivel egy ügyfélnek több biztosítónál is lehet
szerződése, a résztvevők több biztosítót is értékelhettek 1 és 5 közötti
osztályzataikkal.
A szavazás alkalmával a kérdésekben kitértek az
ügyintézésre, ügyfél tájékoztatásra, ügyfélmegtartó képességre és a
kárrendezésre egyaránt. Ezek mellett új elemként az adott biztosító
termékkínálatának, illetve ügyfélkezelésének fejlődését is véleményezhették a
válaszadók.
A szavazatok alapján az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2017 szavazás végeredménye:
Nagy biztosítók kategóriája | Kis- és közepes biztosítók kategóriája |
Helyezés | Biztosító | Helyezés | Biztosító |
1. | Aegon | 1. | SIGNAL IDUNA |
2. | Allianz | 2. | Wáberer |
3. | K&H | 3. | Genertel |
Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan 3,40-es
értékre osztályozták, ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3,41, míg a kisebbeké
3,32 volt. A számok alapján elmondható, hogy az utóbbi 3 évben folyamatosan
javulnak az osztályzatok, ez is mutatja, hogy a biztosítási piac üzleti kúltúrájában egyre nagyobb hangsúllyal jelenik meg az ügyfélközpontú szemlélet, megfelelve a Magyar Nemzeti Bank ez irányú törekvéseinek.
Köszönjük a szavazatokat!