Facebook Share Image

Vagyonkár bejelentése

Lakásbiztosítással vagy vállalkozói vagyonbiztosítással kapcsolatos káresemények bejelentéséhez adunk segítséget ebben a menüpontban.

Online kárbejelentés

Vagyonkár bejelentésének módjai Társaságunk felé

  • Online felületünkön
  • Telefonon: 06 1 458 4200-as telefonszámon
  • Személyesen: Központi Ügyfélszolgálati Irodánkban, 1123 Budapest, Alkotás u. 50.
    A nyitvatartásról az alábbi linken tájékozódhat:Személyes ügyfélszolgálat (signal.hu)
  • Postai úton: a lenti dokumentumtárból töltse le a Vagyonbiztosítás kárbejelentő lapot és juttassa el: SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt. - Vagyon kárrendezés ,1123 Budapest, Alkotás u. 50.
  • Kiegészítő Lakás Assistance biztosítás megléte esetén az alábbi számokon kérhet vészelhárítási segítséget: PILLÉR (Ezermester biztosítás): 06 1 465 3639, BÁSTYA, BÁSTYA MAX, HÁZ-TARTÁS, MI-HÁZUNK: 06 1 236 7503.
    Felhívjuk kedves Ügyfeleink szíves figyelmét, hogy az Assistance szolgáltatás igénybevételére abban az esetben van lehetőség, ha a szerződésben Assistance szolgáltatást nyújtó kiegészítő biztosítás is megkötésre került. Amennyiben ilyen kiegészítő biztosítással nem rendelkezik, kárbejelentését online felületünkön vagy telefonon, Társaságunk Contact Centerén keresztül teheti meg a fenti elérhetőségeken.
  • Üvegkár bejelentése: Amennyiben üvegkárt szeretne bejelenteni, akkor a postán vagy a személyesenteheti meg. A lenti Kapcsolódó dokumentumok közül töltse le a Vagyonbiztosítási kárbejelentő lapot és kitöltve az eredeti üvegszámlával (vállalkozás esetén annak hiteles másolatával, amire kérjük, írja rá "az eredetivel megegyező" és lássa el cégszeű aláírással) küldje el postai úton vagy adja le személyes ügyfélszolgálatunkon.

Mit kell tennie a káresemény bekövetkezésekor?

Teendők a kár helyszínén

A káresemény felfedezése után győződjön meg arról, hogy közvetlen életveszély nem áll-e fenn. Ha feltételezhetően személyi sérülés történt, a legfontosabb feladat a segélyszolgálat (mentők, tűzoltók) értesítése.

Épületben, ingóságban keletkezett károk esetén tegye meg a szükséges lépéseket a károk súlyosbodása ellen. Életét, egészségét soha ne veszélyeztesse!

Kérjük, hogy a károsodott vagyontárgyak állapotában a kárfelvétel időpontjáig, de legalább a kárbejelentéstől számított 5. napig ne változtasson. Amennyiben nagyobb mértékű változtatás miatt lényeges körülmények tisztázása lehetetlenné válik, a biztosító fizetési kötelezettsége nem áll be.

Természetesen a kár enyhítése mindenki számára fontos. Ezért kérjük, például csőtörés esetén a víz szivárgását, ömlését szíveskedjék megszüntetni, de a szemléig ne falazza be a felbontott falrészt. Esetleges betöréses lopás káresemény bekövetkezésekor intézkedjen, hogy a behatolás helyén keletkezett rongálás oly mértékig kerüljön javításra, hogy a lakás zártsága biztosított legyen.

Hivatalos szervek, hatóságok értesítése

Tűz, robbanás esetén a tűzoltókat mindenképpen – még az időközben eloltott tűzről is – értesíteni kell (a 105-ös számon). A tűzoltóságtól „hatósági bizonyítványt” kell igényelni, melynek eredeti példányát a végleges kárrendezéshez a biztosítóhoz el kell juttatni. Az okirat kiadása általában körülbelül 30 napot vesz igénybe.

Betöréses lopás, rablás esetén természetesen a legfontosabb, hogy az eseményt az illetékes rendőrkapitányságon jelentse be személyesen, vagy telefonon (a 107-es számon). A későbbi viták megelőzésére ajánlatos a bejelentés és a rendőrségi helyszínelés után a lakást tételesen átvizsgálni és a rendőrségen írásos feljelentés-kiegészítést, vagy pótfeljelentést tenni. Ennek 1 példányát kérjük a biztosítási kárbejelentéshez csatolni. A rendőrségi nyomozás általában 30-60 napot vesz igénybe, ezután a rendőrség „nyomozást felfüggesztő/megszüntető határozatot" ad ki, melynek eredeti példányát a biztosítóhoz el kell juttatni. A határozat abban az esetben is szükséges, ha időközben a kárrendezés már lezárult. A biztosítási feltételek szerinti kárrendezésre a határozat kiadását megelőzően is sort kerít a biztosító.

Ha betétkönyvet, értékpapírokat tulajdonítottak el Öntől, azonnal zároltassa a kifizetést és indítsa meg a hirdetményi eljárást.

Biztosító értesítése

A káreseményt a bekövetkezése után minél előbb, de legkésőbb az észleléstől számított 2. munkanapon belül jelentse be a biztosítónak. Ügyfeleink bejelentéseiket az alábbi módokon tehetik meg (a fentebb részletezett elérhetőségeken):

  • Online
  • Telefonon
  • Központi ügyfélszolgálatunkon személyesen

A kárbejelentés során szükséges adatok

Akár szóban, akár írásban teszi meg a bejelentést, az alábbi adatok szükségesek:

  • Egy olyan telefonszám, melyen napközben Önt, vagy megbízottját meg tudjuk keresni.
  • A szerződés / kötvény száma, amelynek a szolgáltatását szeretné igényelni.
  • Szerződő / biztosított / károsult személyi adatai (név, cím, telefonszám).
  • A káresemény helye, ideje, rövid leírása.
  • A kár becsült összege, a kár által érintett vagyontárgyak tételes részletezése, pontos kárleírás (például beázott falsíkok ~ területe), ingóságok felsorolása.
  • A bankszámlaszám, ahová Ön a kártérítési összeg kiutalását kéri.
  • Írásos bejelentésnél dátum és aláírás.
  • Felelősségi kárnál a károkozó elismerő nyilatkozata.
  • Kárfelmérés, helyszíni szemle dokumentumai.

A bejelentést követően hamarosan telefonon jelentkezik Önnél a biztosító kárszakértője. Ezt követően pedig 5 munkanapon belül – az esetek túlnyomó részében – helyszíni szemlére kell sort keríteni.

A kárszemle időpontjának meghatározásakor szakértőnk igyekszik az Ön igényét figyelembe venni, de kérjük megértését, ha ez az időpont túlnyomórészt munkaidőre esik. A helyszíni szemlén jegyzőkönyv készül, melynek egy másolatát Ön kapja. Amennyiben a kárszakértő ezt nem adja át, kérjük, hívja fel rá a figyelmét!

A jegyzőkönyv végén kerülnek felsorolásra azok a dokumentumok, iratok, melyek feltétlenül szükségesek a biztosítónak a kár megnyugtató rendezéséhez. Az Ön érdeke is, hogy kárát a legrövidebb időn belül megtérítse a biztosító, ehhez a bekért dokumentumok feltétlenül szükségesek. Ezekről – a kár jellegétől függően – kárszakértőnk a szemle során tájékoztatja majd Önt.

Ha a biztosító részéről a kárbejelentés kézhezvételétől számított 5. munkanapon belül nem történik meg a kár megszemlélése, akkor Ön intézkedhet a javításról vagy a megsérült vagyontárgy(ak) helyreállításáról. A fel nem használt, illetve kiselejtezett alkatrészeket, berendezéseket és egyéb vagyontárgyakat a biztosítóval történt előzetes egyeztetést követően további 30 napig változatlan állapotban célszerű megőrizni.

Kárkifizetés

A kárkifizetés a kárrendezés során bekért legutolsó irat biztosítóhoz történő beérkezése után 15 napon belül esedékes, melyet a biztosító banki átutalással teljesít az Ön által megadott bankszámlára.

A biztosító a szolgáltatást a törvényes belföldi fizetőeszközben (forint) fizeti meg.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy banki átutalás esetén akár 5 munkanappal hamarabb hozzájuthat a szolgáltatási összeghez, mint postai utalás esetén.

Cégek esetében csak a bejegyzett bankszámlára történő kifizetést áll módunkban teljesíteni. Bankszámlaszámát kérjük, adja meg a kárszakértőnek vagy küldje el a vagyonkar@signal.hu e-mail címre - hivatkozva a kár-, illetve kötvényszámra.

 

Online kárbejelentés