Pénzügyi
Navigátor a tudatos fogyasztókért
A Magyar Nemzeti
Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a
pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által
nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.
E tevékenység keretében
az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri
és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és
azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi
intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a
jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.
A tudatos fogyasztói
társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből
adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet
végez, professzionális
ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a
kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
A mindennapi életben
hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi
Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus
füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos
döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
A megalapozott pénzügyi
döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez
is segítséget nyújt. A budapesti
Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon
és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az
MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez
fordulhatnak számos vidéki városban.
Pénzügyi Navigátor. Utat
mutat a pénzügyekben.
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-navigator