Bejelentővonal
A SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
(továbbiakban: Biztosító) a jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak (ezek
között az Etikai Kódexeknek) vélt vagy valós megsértésének bejelentésére, a
bejelentések belső kezelésére alkalmas rendszert (továbbiakban: Bejelentővonalat)
hozott létre.
A Biztosító hisz abban, hogy a megfelelően kiépített
visszaélés-bejelentési rendszer alkalmas arra, hogy a Biztosító működésével
kapcsolatos lényegi problémákat tárjon fel és elősegítse a vezetőség részére a
feltárt visszásságok megoldását. Bízunk abban, hogy a partnerek, munkavállalók
valóban olyan érdemi észrevételekkel és kivizsgálásra váró problémákkal
jelentkeznek, amelyek eredményesen megszüntethetőek a Biztosító részéről, ezzel
is erősítve a cég jó hírnevét, átlátható, transzparens működését.
A jelen eljárásend célja a belső Bejelentővonal
működésére, a bejelentés megtételére, a bejelentéssel kapcsolatos eljárásra
vonatkozó szabályokról való tájékoztatás meghatározása.
Tájékoztatjuk, hogy a Bejelentővonal
a Biztosító, mint foglalkoztató és az általa foglalkoztatott munkavállaló,
illetve a vele szerződő gyakornok, önkéntes, egyéni cég, egyéni vállalkozó,
alvállalkozó, beszállító, valamint a megbízott felügyelete és irányítása alatt
álló személy, ezen kívül a Biztosítóban tulajdonosi részesedéssel rendelkező
személy, valamint az ügyviteli testülethez tartozó személy és Felügyelő
Bizottság tagjai által az 1. A bejelentésre jogosultak köre című fejezetben meghatározott kapcsolat során
kialakult visszaélések bejelentésére vonatkozik.
Felhívjuk
szíves figyelmét, hogy amennyiben Ön panaszt kíván tenni – azaz a
Biztosító termékeivel, szolgáltatásával kapcsolatban kívánja elégedetlenségét
kifejezni, vagy kifogásolni kívánja a Biztosító szerződéskötést megelőző, a
szerződés megkötésével, annak teljesítésével, a szerződéses jogviszony
megszűnésével, illetve azt követően a szerződést érintő jogvita rendezésével
összefüggő tevékenységét vagy mulasztását – kérjük, tanulmányozza át a Biztosító
Panaszkezelési Szabályzatát.
https://www.signal.hu/hu/panaszbejelentes
A
bejelentő személyazonosságát, a bejelentéseket, megkereséseket és
vizsgálatokat a Biztosító minden esetben bizalmasan kezeli, a vonatkozó
jogszabályok és belső szabályzatok betartásával a bejelentő védelme mellett. A Bejelentővonal
úgy került kialakításra, hogy a bejelentő személyét a bejelentést kivizsgálókon
kívül más nem ismerheti meg. A bejelentést kivizsgálók a vizsgálat lezárásáig
vagy a kivizsgálás eredményeképpen történő formális felelősségre vonás
kezdeményezéséig a bejelentés tartalmára és a bejelentéssel érintett
személyekre vonatkozó információkat kötelesek titokban tartani, és azokat – a
bejelentéssel érintett személy tájékoztatása kivételével – nem oszthatják meg a
Biztosító más szervezeti egységével vagy munkatársával sem.
A
bejelentő diszkriminációval, tisztességtelen bánásmóddal szemben törvényi és
belső szabályozásban kialakított jogi védelmet élvez, a bejelentésének
megtétele okán hátrányos megítélése, megkülönböztetése tiltott. Fontosnak
tartjuk azonban tisztázni, hogy a rosszhiszemű bejelentő alaptalan bejelentését
a Biztosító meg kívánja előzni az ilyen bejelentés megtétele (rágalmazás) esetén
alkalmazott jogi következményekkel.
A
Bejelentővonal működtetésének célja, hogy a bejelentő valós, a jogszabályokat, az
Etikai Kódexet, a Biztosító működését, szabályzatait ténylegesen
sértő eseményekre hívhassa fel a figyelmet. Ezért a bejelentőnek bejelentése
megtételekor nyilatkoznia kell arról, hogy a bejelentést jóhiszeműen teszi olyan
körülményekről, amelyekről tudomása van, vagy kellő alappal feltételezi, hogy
azok valósak. Az etikai problémák anonim bejelentése is lehetséges. A bejelentőt
– amennyiben ez lehetséges – tájékoztatni kell arról, amennyiben az általa
megadott információ nem elegendő vagy nem megfelelő a bejelentése
kivizsgálásához, illetve a vizsgálat megindításához vagy eredményes
lefolytatásához elengedhetetlenül szükséges információ egyébként bármely okból
nem beszerezhető, úgy a vizsgálat eredmény nélkül kerülhet lezárásra. Ezért a Biztosító
támogatja és javasolja, hogy – akár az anonimitás fenntartása mellett – a
bejelentő adjon meg elérhetőséget, hogy az esetleges további szükséges
információkat a Biztosító megszerezhesse, illetve a vizsgálat eredményéről
tájékoztatni tudja.