Az
adatkezeléssel kapcsolatos jogok és érvényesítésük
A jogszabályok alapján Ön mindenkor jogosult kérelmezni az adataihoz való
hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását,
tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, valamint jogosult az adatokat
hordozható formában megkapni.
Ön a személyes adatai kezelésével kapcsolatos kérelmét társaságunknál
szóban (személyesen) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat
útján, avagy postai úton, telefaxon, vagy elektronikus levelezési címen)
jelentheti be, az alábbi elérhetőségi címeken:
Központi ügyfélszolgálat címe: 1123 Budapest, Alkotás u. 50.
Postacím: 1519 Budapest, Pf. 260.
Telefonos ügyfélszolgálat telefonszáma: 06 1 458 4200, 06 30
707 4100 Fax: 06 1 458 4260
E-mail: adatvedelem@signal.hu
Az Ön által benyújtott
jogosultságok érvényesítésére irányuló kérelmét annak
benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 25 napon belül elbíráljuk és
döntésünkről írásban vagy ha Ön a kérelmet elektronikus úton nyújtotta
be, elektronikus úton értesíjük!
A tájékoztató a továbbiakban ezen jogaival kapcsolatos lényeges
információkat foglalja össze. A tájékoztató a felügyeleti ajánlásokkal
összhangban tartózkodik a jogszabályok teljes és szövegszerű megismétlésétől. A
részletes szabályokat a GDPR III., „Az érintettek jogai” című fejezete,
valamint az Infotv. tartalmazza.
Hozzáféréshez
való jog
Az
Ön kérésére, írásban – ideértve adott esetben az elektronikus utat is –,
közérthető módon tájékoztatást adunk arról hogy személyes adatainak kezelése
folyamatban van-e, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos információkról, így
különösen, az adatkezelés céljáról, a kezelt személyes adatokról, a
címzettekről, akiknek az Ön adatait továbbítottuk, a személyes adatok tárolásának
tervezett időtartamáról, valamint az automatizált döntéshozatallal kapcsolatos
tudnivalókról.
A
Biztosítónak a tájékoztatást és intézkedést díjmentesen kell biztosítani. Ha a
kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt –
túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás
nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív
költségekre:
a)
észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy
b)
megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
A kérelem egyértelműen
megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása a Biztosítót terheli.
A
Biztosító az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az Ön
rendelkezésére bocsátja. További másolatokért a Biztosító az adminisztratív
költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.
Ha elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az
információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell
rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha Ön másként kéri.
Helyesbítéshez
való jog
A
Biztosító minden ésszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az
adatkezelés céljai szempontjából pontatlan vagy hiányos személyes adatokat
haladéktalanul törölje vagy helyesbítse, kiegészítse.
Ha
a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő
személyes adat rendelkezésre áll, az adat helyesbítendő. Amennyiben a
valóságnak megfelelő vagy a kiegészítő adat nem áll rendelkezésre, a Biztosító
kiegészítő nyilatkozat útján elvégzi a helyesbítést és kiegészítést.
Az
adatpontosság fenntartása érdekében Ön vállalja, hogy az adataiban
bekövetkezett változást 5 munkanapon belül bejelentem az alábbi módok egyikén:
e-mail: info@signal.hu, telefon: 06 1 458 4200, fax: 06 1 458 4260, postacím:
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt. 1519 Budapest, Pf. 260., vagy személyesen a
Biztosító központi ügyfélszolgálati irodájában.
Törléshez
való jog (elfeledtetéshez való jog)
A
Biztosító indokolatlan késedelem nélkül - a jelent tájékoztatóban meghatározott
törlési követelményekre figyelemmel - törli a személyes adatot, ha a kezelés
célja vagy jogalapja megszűnt, Ön tiltakozik az adatkezelés ellen, vagy
bármilyen egyéb ok miatt az adatkezelés jogellenes.
A
törlés megtagadható, amennyiben az adatkezelés szükséges a személyes adatok kezelését
előíró, a Biztosítóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti
kötelezettség teljesítése céljából, vagy jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Ha
a Biztosító nyilvánosságra hozta a törlendő személyes adatot, az elérhető
technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével, megteszi az
ésszerűen elvárható lépéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat
kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra
mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának
törlését.
Az
adatkezelés korlátozásához való jog
A
Biztosító korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- a) Ön vitatja a személyes adatok pontosságát;
- b) az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és e
helyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- c) a Biztosítónak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés
céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez
vagy védelméhez; vagy
- d) Ön tiltakozott az adatkezelés ellen.
Ha a helyesbítés,
korlátozás vagy törlés iránti kérelme nem teljesíthető, akkor a kérelem
kézhezvételét követő 25 napon belül írásban tájékoztatjuk a kérelem
elutasításáról, annak ténybeli és jogi indokairól.
Tiltakozáshoz
való jog
Önnek joga van a Biztosító vagy egy harmadik fél jogos
érdekeinek érvényesítéséhez szükséges adatkezelés ellen tiltakoznia! Jogosult
továbbá a személyes adatai közvetlen üzletszerzés célokra történő - beleértve a
profilalkotást is - felhasználása ellen tiltakoznia.
A személyes adatok a továbbiakban e
célból nem kezelhetők, kivéve, ha a Biztosító bizonyítja, hogy az adatkezelést
olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az
Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények
előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Adathordozhatósághoz való
jog
Ön
jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, a Biztosító rendelkezésére bocsátott
személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható – ha ez
technikailag megvalósítható – formátumban megkapja, ha az adatkezelés
hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul és az adatkezelés automatizált módon
történik.
Hozzájárulás visszavonásához való jog
Ön jogosult a személyes adatok kezeléséhez
való hozzájárulásának visszavonására. A
hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás
előtti adatkezelés jogszerűségét.
Hatósági
jogorvoslathoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a felügyeleti hatóság
vizsgálatát kezdeményezze, ha megítélése szerint a személyes adataival
kapcsolatos jogainak érvényesítését a Biztosító korlátozza vagy ezen jogainak
érvényesítésére irányuló kérelmét elutasítja, vagy Ön bármikor
úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogsérelem
következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
A
magyar Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság elérhetőségei:
Székhely:
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési
cím: 1363 Budapest, Pf. 9
Telefon:
+36 1 391 1400
Telefax:
+36 1 391 1410
E-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu
Web: A Hatóságról - Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (naih.hu)
A
bírósági jogorvoslathoz való jog
A
fentiek mellett Ön bármikor jogosult bírósági jogorvoslatra a felügyeleti
hatóság Önre vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben, továbbá, ha
az illetékes felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy három
hónapon belül nem tájékoztatja Önt a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási
fejleményekről vagy annak eredményéről.
Ön bírósághoz fordulhat
abban az esetben is, ha megítélése szerint a Biztosító vagy
az általa megbízott vagy rendelkezése alapján eljáró
adatfeldolgozó a személyes adatait a személyes adatok kezelésére
vonatkozó, jogszabályban vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában
meghatározott előírások megsértésével kezeli.
A pert –
választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes
törvényszék előtt is megindíthatja.