Facebook Share Image

Az Év Biztosítója 2019

A 2019-es Év biztosítója díj kapcsán Sisák Ilona vezérigazgató-helyettesünkkel beszélgettünk.

Sisák Ilona2018

A 2019-es évre vonatkozóan újra elnyertük az Év biztosítója címet, ráadásul két kategóriában is. Az egész SIGNAL IDUNA csapat nevében mondhatjuk, hogy nagyon büszkék vagyunk az eredményre, amelyet kemény munkával értünk el.

Sisák Ilonát kérdeztük a díjjal és a jövőbeli tervekkel kapcsolatosan, aki 2018. június 1-je óta vezérigazgató-helyettese a SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.-nek.

SIGNAL IDUNA Marketing:
Milyen érzés volt, amikor értesültél arról, hogy ismételten nyert a SIGNAL IDUNA az Év biztosítója versenyen, és ráadásul nagyon előkelő helyen?

Sisák Ilona:
Az előző években korábban került kihirdetésre az eredmény, így már alig vártuk, hogy kiderüljenek a helyezettek! Nagyon jó érzés volt, hogy ismét a díjazottak közé kerültünk, és főként, hogy ennyire szép helyen végeztünk!
A kárrendezés esetében ez már rendszeres, szinte mondhatjuk, hogy ehhez már hozzá vagyunk szokva.
A szolgáltatási területen azonban komoly problémákkal küzdöttünk, ezért a díjazást illetően a sikertörténet picikét csillapodni látszott. A mostani eredmény egy nagyon jó visszaigazolása annak a változásnak, amelyet 2019 elején indítottam útnak. Úgy érzem, azt jelzi, hogy jó az irány!

SIGNAL IDUNA Marketing:
Amióta átvetted a reszortot, milyen változások történtek, amelyek hozzájárulhattak a sikerhez? Minek tulajdonítod, hogy megnyerhettük ezeket a díjakat?

Sisák Ilona:
Kifejezetten a felmérés által vizsgált két területen jelentősebb mértékben is eszközöltem változásokat. Ezek részben személyi jellegűek voltak.Az adminisztrációs és ügyfélszolgálati területen az elmúlt évben főosztály került kialakításra. Korábban két osztály látta el ezt a feladatot, és úgy érzékeltem, hogy ezen két terület együttműködésének fejlesztése sokban javítható. Többek között ez volt a kiváltó oka annak, hogy végül is a két vezető helyett egy főosztályvezető irányítása alá szerveztem át a területet.
Emellett bevezettük a karrierutat, amely nagyban csökkentette a fluktuációt. A kollégák tapasztaltabbak, rutinosabbak, motiváltabbak, mint korábban, s ez az ügyfélkezelés minőségi javulásához vezetett.
A kárrendezésen szintén főosztályi struktúrát vettünk fel, ugyanis elérte a szervezeti egység azt a nagyságrendet, amikor a szervezeti egység vezetői feladatait a korábbi osztályvezető egy személyben már nem tudta ellátni. Ennek megfelelően a rendszert bővítettük kiemelt szakértelmű munkatársakkal, illetve a korábban nagyon jól teljesítő és vezetői vénával megáldott kollégákat bevontuk, hogy segítsék a főosztályvezető munkáját.
A kárrendezési terület tradicionálisan élen jár abban, hogy folyamatosan új, innovatív ötleteket keressen. A munka mindaddig nem ér véget, amíg teret nem tudnak adni annak a megoldásnak, amely az ügyfelek számára is a legjobbat nyújthatja. Ez az attitűd nagyon erősen hozzájárul ahhoz, hogy ennyire sikeresen, jól és rugalmasan tudnak reagálni a kollégáink a piac kívánalmaira, közben folyamatosan szem előtt tartva a gazdaságos működést.
A strukturális- és vezetőváltozásokon túlmenően fontos megemlíteni azt, hogy az ezekben a szervezeti egységekben dolgozó kollégák vállán nyugszik a szerződéskötéskor tett ígéretünk valóra váltása. Az ügyfélszolgálaton, kárrendezésben dolgozó kollégáink találkoznak közvetlenül az ügyfelekkel, és a munkájukat akkor tudják jól végezni, ha a mögöttük lévő szervezet, a velük kapcsolatban álló szervezeti egységek maximálisan támogatják őket. A kollégák bizton számíthatnak egymásra, ez egy nagyon jó érzés és csak így tud működni!

SIGNAL IDUNA Marketing:
A piacon kis biztosítónak számítunk. A tapasztalatod szerint mi kell ahhoz, hogy egy kis biztosító ilyen sikereket érjen el a nagyok mellett?

Sisák Ilona:A méretünk mindenképpen egy komparatív előnyt jelent a piacon. Ez a fajta viszonylag kisebb méret és az a fajta felhatalmazó vezetés, amit a német anyavállalat részéről kapunk, erőteljesen támogatja azt, hogy ilyen jól teljesítünk. A döntések könnyebben végigfutnak a szervezeten, a megjelenésünk emberarcúbb, személyesebb az ügyfelek irányába - ezeket mindenképpen célunk megtartani a jövőben is, függetlenül attól, hogy még nagyobb teret szeretnénk adni a digitalizációnak, az automatizációnak.A kisebb, átláthatóbb szervezeti működés mentén nem csupán a döntéshozatal gyorsabb, de az információs utak is rövidebbek, a kollégáink hamarabb jutnak a munkájukhoz szükséges információkhoz. Mindenki jobban átlátja a nagy egészet és nem csak egy pici szeletére bír rálátással valamilyen áttekinthetetlenül nagy gépezetnek, szövevényes folyamathalmaznak.

SIGNAL IDUNA Marketing:
Mik a SIGNAL IDUNA jövőbeli tervei?

Sisák Ilona:
Az idei év második felében terveztük bevezetni a „papírmentesítést”, melynek részeként a biztosításkötést és az ügyfélátvilágítást is a „teljesen digitális arénában” kívántuk megoldani. A koronavírus által kiváltott új piaci körülmények azonban felgyorsították ezt a folyamatot. Igazán remek kollégákkal dolgozhatok együtt, ugyanis büszkén mondhatom, hogy már április közepére elkészítették a „papírmentes” működésünk megoldásait.Emellett elindulunk egyfajta chatrendszer irányába, illetve a biztosítástechnikai alaprendszerünket modernizáljuk - ezek mind nagyon fontos lépések. Tervezzük, hogy a modern technológiát más téren is használjuk. Az online marketinges kollégáink élharcosai annak, hogy az internet világában jobban jelen tudjunk lenni, és hogy bizonyos internetes lehetőségeket kiaknázzunk, akár leadgenerálás, akár egyéb szempontból is. Ennek nagyon jó üzenete van a piac felé, és így meg tudunk szólítani más korosztályokat is, mint akiket a hagyományos kommunikációs csatornákon keresztül elérnénk. Ezeket kiegészítve, a mesterséges intelligencia alkalmazásáról is gondolkodunk.

SIGNAL IDUNA Marketing:

A mesterséges intelligenciát mely területen tervezitek bevezetni?

Sisák Ilona:
Gyakorlatilag a kárrendezés az első, ahol ezzel foglalkozni szeretnénk, és később akár a vállalás területére is átvisszük majd. Ez nagyban segítheti azt a fajta automatizációt, amit reményeim szerint a biztosítástechnikai rendszerünk modernizálása mentén fogunk tudni megvalósítani.A jövőbeli tervekre visszatérve: a gépek által elvégezhető munkát szeretnénk a gépekre hagyni, a gondolkodó ember közreműködését igénylőket pedig szeretnénk a kollégáinkra bízni.
Növekedni szeretnénk,  modern vállalati háttérrel kívánunk megfelelni az ügyfelek igényeinek! Enélkül nem jelenthetünk vonzó alternatívát sem az ügyfeleink, sem a partnereink, sem a munkavállalóink számára.*

 

2020. április