A 2019-es évre vonatkozóan újra elnyertük az Év biztosítója címet,
ráadásul két kategóriában is. Az egész SIGNAL IDUNA csapat nevében mondhatjuk,
hogy nagyon büszkék vagyunk az eredményre, amelyet kemény munkával értünk el.
Sisák Ilonát kérdeztük a díjjal és a jövőbeli tervekkel kapcsolatosan,
aki 2018. június 1-je óta vezérigazgató-helyettese a SIGNAL IDUNA Biztosító
Zrt.-nek.
SIGNAL
IDUNA Marketing:
Milyen érzés volt, amikor értesültél arról,
hogy ismételten nyert a SIGNAL IDUNA az Év biztosítója versenyen, és ráadásul
nagyon előkelő helyen?
Sisák
Ilona:
Az előző években korábban került
kihirdetésre az eredmény, így már alig vártuk, hogy kiderüljenek a helyezettek!
Nagyon jó érzés volt, hogy ismét a díjazottak közé kerültünk, és főként, hogy ennyire
szép helyen végeztünk!
A kárrendezés esetében ez már rendszeres, szinte mondhatjuk, hogy ehhez már
hozzá vagyunk szokva.
A szolgáltatási területen azonban komoly problémákkal küzdöttünk, ezért a
díjazást illetően a sikertörténet picikét csillapodni látszott. A mostani eredmény
egy nagyon jó visszaigazolása annak a változásnak, amelyet 2019 elején indítottam
útnak. Úgy érzem, azt jelzi, hogy jó az irány!
SIGNAL
IDUNA Marketing:
Amióta átvetted a reszortot, milyen
változások történtek, amelyek hozzájárulhattak a sikerhez? Minek tulajdonítod,
hogy megnyerhettük ezeket a díjakat?
Sisák
Ilona:
Kifejezetten a felmérés által vizsgált két
területen jelentősebb mértékben is eszközöltem változásokat. Ezek részben
személyi jellegűek voltak.Az adminisztrációs és
ügyfélszolgálati területen az elmúlt évben főosztály került kialakításra. Korábban
két osztály látta el ezt a feladatot, és úgy érzékeltem, hogy ezen két terület
együttműködésének fejlesztése sokban javítható. Többek között ez volt a kiváltó
oka annak, hogy végül is a két vezető helyett egy főosztályvezető irányítása
alá szerveztem át a területet.
Emellett bevezettük a karrierutat, amely nagyban csökkentette a fluktuációt. A kollégák
tapasztaltabbak, rutinosabbak, motiváltabbak, mint korábban, s ez az
ügyfélkezelés minőségi javulásához vezetett.
A kárrendezésen szintén főosztályi struktúrát vettünk fel, ugyanis elérte a
szervezeti egység azt a nagyságrendet, amikor a szervezeti egység vezetői
feladatait a korábbi osztályvezető egy személyben már nem tudta ellátni. Ennek
megfelelően a rendszert bővítettük kiemelt szakértelmű munkatársakkal, illetve
a korábban nagyon jól teljesítő és vezetői vénával megáldott kollégákat bevontuk,
hogy segítsék a főosztályvezető munkáját.
A kárrendezési terület tradicionálisan élen jár abban, hogy folyamatosan új,
innovatív ötleteket keressen. A munka mindaddig nem ér véget, amíg teret nem
tudnak adni annak a megoldásnak, amely az ügyfelek számára is a legjobbat
nyújthatja. Ez az attitűd nagyon erősen hozzájárul ahhoz, hogy ennyire
sikeresen, jól és rugalmasan tudnak reagálni a kollégáink a piac kívánalmaira, közben
folyamatosan szem előtt tartva a gazdaságos működést.
A strukturális- és vezetőváltozásokon túlmenően fontos megemlíteni azt, hogy az
ezekben a szervezeti egységekben dolgozó kollégák vállán nyugszik a szerződéskötéskor
tett ígéretünk valóra váltása. Az ügyfélszolgálaton, kárrendezésben dolgozó
kollégáink találkoznak közvetlenül az ügyfelekkel, és a munkájukat akkor tudják
jól végezni, ha a mögöttük lévő szervezet, a velük kapcsolatban álló szervezeti
egységek maximálisan támogatják őket. A kollégák bizton számíthatnak egymásra,
ez egy nagyon jó érzés és csak így tud működni!
SIGNAL
IDUNA Marketing:
A piacon kis biztosítónak számítunk. A tapasztalatod
szerint mi kell ahhoz, hogy egy kis biztosító ilyen sikereket érjen el a nagyok
mellett?
Sisák
Ilona:A méretünk mindenképpen egy komparatív
előnyt jelent a piacon. Ez a fajta viszonylag kisebb méret és az a fajta
felhatalmazó vezetés, amit a német anyavállalat részéről kapunk, erőteljesen támogatja
azt, hogy ilyen jól teljesítünk. A döntések könnyebben végigfutnak a
szervezeten, a megjelenésünk emberarcúbb, személyesebb az ügyfelek irányába -
ezeket mindenképpen célunk megtartani a jövőben is, függetlenül attól, hogy még
nagyobb teret szeretnénk adni a digitalizációnak, az automatizációnak.A kisebb, átláthatóbb szervezeti működés
mentén nem csupán a döntéshozatal gyorsabb, de az információs utak is
rövidebbek, a kollégáink hamarabb jutnak a munkájukhoz szükséges információkhoz.
Mindenki jobban átlátja a nagy egészet és nem csak egy pici szeletére bír
rálátással valamilyen áttekinthetetlenül nagy gépezetnek, szövevényes folyamathalmaznak.
SIGNAL
IDUNA Marketing:
Mik a SIGNAL IDUNA jövőbeli tervei?
Sisák
Ilona:
Az idei év második felében terveztük
bevezetni a „papírmentesítést”, melynek részeként a biztosításkötést és az ügyfélátvilágítást
is a „teljesen digitális arénában” kívántuk megoldani. A koronavírus által
kiváltott új piaci körülmények azonban felgyorsították ezt a folyamatot. Igazán
remek kollégákkal dolgozhatok együtt, ugyanis büszkén mondhatom, hogy már
április közepére elkészítették a „papírmentes” működésünk megoldásait.Emellett elindulunk egyfajta chatrendszer
irányába, illetve a biztosítástechnikai alaprendszerünket modernizáljuk - ezek
mind nagyon fontos lépések. Tervezzük, hogy a modern technológiát más téren is
használjuk. Az online marketinges kollégáink élharcosai annak, hogy az internet
világában jobban jelen tudjunk lenni, és hogy bizonyos internetes lehetőségeket
kiaknázzunk, akár leadgenerálás, akár egyéb szempontból is. Ennek nagyon jó
üzenete van a piac felé, és így meg tudunk szólítani más korosztályokat is,
mint akiket a hagyományos kommunikációs csatornákon keresztül elérnénk. Ezeket
kiegészítve, a mesterséges intelligencia alkalmazásáról is gondolkodunk.
SIGNAL
IDUNA Marketing:
A mesterséges intelligenciát mely területen
tervezitek bevezetni?
Sisák
Ilona:
Gyakorlatilag a kárrendezés az első, ahol
ezzel foglalkozni szeretnénk, és később akár a vállalás területére is átvisszük
majd. Ez nagyban segítheti azt a fajta automatizációt, amit reményeim szerint a
biztosítástechnikai rendszerünk modernizálása mentén fogunk tudni megvalósítani.A
jövőbeli tervekre visszatérve: a gépek által elvégezhető munkát szeretnénk a
gépekre hagyni, a gondolkodó ember közreműködését igénylőket pedig szeretnénk a
kollégáinkra bízni.
Növekedni szeretnénk, modern vállalati
háttérrel kívánunk megfelelni az ügyfelek igényeinek! Enélkül nem jelenthetünk
vonzó alternatívát sem az ügyfeleink, sem a partnereink, sem a munkavállalóink
számára.*
2020. április