A kis- és közepes biztosítók kategóriájában a
SIGNAL IDUNA nyerte el, miközben a nagy biztosítók közül az Aegon őrizte meg a
tavaly már kiérdemelt „Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2016” díjat. A Netrisk.hu
tavaly év végén meghirdetett közönségszavazásán a beérkező közel 40 ezer
ügyfélszavazat alapján a nagy biztosítók közül a K&H és az Allianz, míg a
kis- és középkategóriában az Union és a Genertel biztosítók szereztek dobogós
helyeket.
A szavazás során a meglévő biztosítói kapcsolattal
rendelkező ügyfelek nem csupán általános értékelést adhattak az érintett
biztosítók működéséről, a kérdések ugyanis külön kitértek az ügyintézésre, az
ügyfél-tájékoztatásra, az ügyfélmegtartó képességre és a kárrendezésre
egyaránt. Ezek mellett új elemként az adott biztosító termékkínálatának,
illetve ügyfélkezelésének fejlődését is véleményezhették a válaszadók.
A nagy biztosítók közé a díjbevételük alapján legalább
5 százalékos, míg a kis- és középbiztosítók körébe az ez alatti piaci
részesedéssel rendelkező társaságok kerültek. Mivel egy ügyfélnek több
biztosítónál is lehet szerződése, a résztvevők több biztosítót is értékelhettek
1 és 5 közötti osztályzataikkal.
Az Év Ügyfélbarát Biztosítója 2016 szavazás
végeredménye:
Nagy biztosítók kategóriája:
1. Aegon
2. K&H
3. Allianz
Kis- és közepes biztosítók kategóriája
1. SIGNAL IDUNA
2. Union
3. Genertel
„Az ügyfelek az értékelt biztosítókat átlagosan
3,30-as értékre osztályozták, ezen belül a nagy biztosítók átlaga 3,38, míg a
kisebbeké 3,22 volt – ismertette az eredményeket Sebestyén László, a Netrisk.hu
vezérigazgatója. – A tavalyi összesített mutatószám 3,21 volt, ami azt jelenti,
hogy egy év alatt is kimutathatóan javult a biztosítók teljesítményének
fogyasztói megítélése. Bár a felmérés a teljes biztosítási piacra nem
reprezentatív, a közel 40 ezer beküldött válasz mindenképpen irányadó
információt közvetít, melynek rá vonatkozó részleteit valamennyi érintett
biztosítóval megosztjuk az idei évben is. Külön szeretném kiemelni,hogy az idei
díjazottak között három olyan társaság is van, amelyek már tavaly is díjat
kaptak: az Aegon,az Allianz és a K&H.”
A válaszadók a legelégedettebbek az egyes biztosítók
termékkínálatával (3,46), illetve az ügyfélszolgálatok teljesítményével voltak
(3,45). A hűséges ügyfelek pozitív megkülönböztetését még mindig sokan
hiányolják (3,25), ám ezen a területen történt tavaly óta a legnagyobb
előrelépés: egy éve ugyanez az átlag még csupán 3,08 volt. Az előrelépés egyik
fontos oka az lehetett, hogy időközben a jogszabályok is megszüntették annak a
lehetőségét, hogy egy biztosító kedvezőbb kgfb-díjat ajánljon egy új ügyfélnek,
mint egy hasonló paraméterekkel rendelkező meglévő szerződőnek.
A legnagyobb online biztosításközvetítő portál második
alkalommal rendezte meg Az Év Ügyfélbarát Biztosítója közönségszavazást. A
tapasztalatok szerint az érintett biztosítók is komolyan vették és támogatták a
kezdeményezést, hiszen számukra is kiemelten fontosak a fogyasztói
visszajelzések. A szavazás során több társaság is kifejezetten javasolta
ügyfeleinek a részvételt, és a kiemelt figyelem abban is megmutatkozott, hogy a
díjazott biztosítók magas szintű vezetőikkel képviseltették magukat a pénteken
megtartott díjátadó eseményen.