MABISZ sajtóközlemény 2018.12.18.
Egyre
többen kötnek télen is utasbiztosítást
Budapest, 2018. december
18. – Bár az utasbiztosítások terén az összes díjbevétel közel fele
jellemzően a harmadik negyedévben, vagyis nyáron jön össze, az idei első
negyedévben a piac gyorsabban bővült tavalyhoz képest, mint a rákövetkező
időszakokban. A téli utak számának az emelkedése mellett a bevételek növekedése
főként annak tudható be, hogy egyre komplexebb biztosítási csomagokat
választanak az utazók – derül ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ)
elemzéséből.
Meghaladta a 11,3 milliárd forintot az idei év első 9 hónapjában a biztosítási
szektor utasbiztosításokból származó díjbevétele. Ez a Magyar Nemzeti Bank
(MNB) adatai alapján 26 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos
időszakához képest. Ezen belül is az első negyedévben kiugróan, több mint
42%-kal bővült a piac az előző év első három hónapjával összevetve, ami a téli
utak számának emelkedésére utal. Tavaly egyébként a MABISZ adatai szerint összesen
12,185 milliárd forintot ért el a szektorszintű díjbevétel, amit tehát már
szeptember végén megközelített a piac, így idén jelentős növekedés várható.
A díjbevételek növekedése az utak számának emelkedése mellett főleg
annak köszönhető, hogy egyre komplexebb biztosítási csomagokat választanak az
utazók. Különösen a repülős utazásokra
speciális szolgáltatásokat kínáló termékek népszerűsége nő évről évre. A légi
személyszállítás amúgy is rekordot döntött tavaly az Európai Unióban: több mint
egymilliárdan utaztak, hazánkban pedig közel 15%-kal nőtt egy év alatt a légi
utasforgalom az Eurostat adatai szerint.
Ezzel párhuzamosan egyre népszerűbbek azok az utasbiztosítási
kiegészítők, amelyek a járatkésések, járattörlések következtében fellépő
többletköltségeket térítik meg. Elterjedtek azok a magasabb kategóriájú
utasbiztosítási termékek, amelyek az
elveszett, vagy megrongálódott poggyász, illetve a járatkésés, -törlés miatti
sürgős beszerzéseket (ruhanemű, tisztasági eszközök) térítik, a biztosításban szereplő limit erejéig. Egyes
biztosítóknál az ügyfél bejelentése után a biztosítás időtartama automatikusan
meghosszabbodik, ha az ügyfél hazautazása kitolódik, a járata késik vagy
törlésre kerül. Létezik a piacon olyan kiegészítő biztosítás is, amely
automatikusan kifizeti a légitársaságot
terhelő kártérítés összegét, ha az ügyfél repülője több mint három órát
késik, a járatot törlik, vagy nem tudott felszállni a repülőre annak ellenére,
hogy érvényes beszállókártyája volt, például túlfoglalás miatt.
Ám nem csak repülős utazások esetén kerülhetünk nehéz helyzetbe, az is
kellemetlenséget okozhat, ha autónk meghibásodik. Lakóhelyünktől távol szervizt
találni nem egyszerű feladat, nem is beszélve a felmerülő költségekről, illetve
az utazás folytatásáról. Ezekben a helyzetekben nyújthat segítséget az
utasbiztosítások mellé köthető autós
asszisztencia biztosítás, amely jellemzően a külföldön felmerülő helyszíni
javítást, szervizbe szállítást, végső esetben hazaszállítást, az utasok tovább-
vagy éppen hazautazási költségtérítését fedezi. Ezzel a kiegészítővel
gyakorlatilag a sikeres utazást biztosíthatja magának a tudatos ügyfél.. Kevesen
tudják, hogy egy szerződésen belül több
gépjárműre is köthető asszisztencia biztosítás, azonban a casco
biztosításhoz hasonlóan, itt fontos szempont az autók kora. Jellemzően a 15
évnél fiatalabb járművek biztosíthatóak, de vannak olyan társaságok, akiknél
elérhető gépjármű assistance akár 20 éves autóra is.
Mindezek ellenére a külföldre utazó magyarok nagyjából fele köt csak
utasbiztosítást. A síelők körében valamivel magasabb ez az arány, részben a
sífelszerelések értéke miatt is. A jegybank tavalyi adatai szerint az
utasbiztosítások terén viszont kiugróan magas az online értékesítés aránya. Míg
a nem élet ágazatban összességében 16,6 százalékot tett ki az elektronikus
csatorna aránya, addig az utasbiztosítások terén elérte a 74 százalékot az az
alkuszi és többes ügynöki értékesítésben.
További információ:
Lambert
Gábor
Kommunikációs vezető
Magyar Biztosítók Szövetsége
Mail: gabor.lambert@mabisz.hu
Mobil: +36 30/903-4998