A SIGNAL IDUNA Biztosító – gyorsan és innovatívan reagálva az új
kihívásokra - az elsők között jelent meg a piacon azzal a digitális
fejlesztéssel, amely lehetővé teszi a teljesen papírmentes, az ügyfél személyes
jelenlétet nem igénylő, biztonságos szerződéskötést, még a teljes körű
átvilágítást igénylő befektetéshez kötött (unit linked) életbiztosítások
területén is.
Az elmúlt hetekben azon
dolgoztunk, hogy megkönnyítsük ügyfeleink és partnereink életét ebben a mostani
helyzetben. A biztosítási területen egy új korszakot nyitó fejlesztésünket
indítottuk útjára, melyet a piacon az elsők között vezetünk be: a valós idejű
hang- és videó alapú ügyfél-azonosítást.
Ezáltal lehetővé válik,
hogy ügyfeleink és értékesítő partnereink teljes biztonságban, személyes
találkozás nélkül végezhessék munkájukat, a telefonos tanácsadástól a
szerződéskötésig. Mindezt abszolút papírok nélkül, digitálisan, a unit-linked
típusú életbiztosításoknál előírt teljes körű ügyfél-azonosítással.
A szerződés digitális aláírásának folyamata
Az egyes élet- és
nem-életbiztosítási szerződéseink elektronikus aláírása – a biztosítás típusától
függően - az alábbi új módokon történhet.
1. Digitális aláírás ügyfélkapun történő hitelesítéssel
Ez a szolgáltatás már a
legtöbb nem-életbiztosítási és kockázati életbiztosítási termékünk esetében
elérhető, ahol elegendő az úgynevezett egyszerűsített átvilágítás, mind magán-,
mind jogi személyek számára. Az aláírás folyamata gyors és biztonságos.
Feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfélkapu regisztrációval. Az ügyfél a
biztosítótól kapott dokumentumokat, valamint a személyes okmányairól készült másolatot
feltölti a hitelesítési felületre, majd a hitelesített és digitális aláírással
ellátott dokumentumokat letölti és megküldi a biztosítónak.
2. Valós idejű ügyfél-átvilágítással (hang- és videó alapú
azonosítás)
Másik újdonságunk hang-
és videó alapú ügyfél-azonosítási folyamat, amely alkalmas a teljes körű
átvilágítást igénylő, nagyobb összegű unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítások
kötésére is.
A folyamathoz nincs
szükség előzetes regisztrációra, csupán egy internetkapcsolattal, videó-
kamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépre, tabletre
vagy okostelefonra. Okoseszközök tekintetében a szolgáltatás Android és iOS
készülékekről érhető el.
Operátorunk telefonon felveszi a
kapcsolatot az ügyféllel és időpontot egyeztet vele. A szolgáltatás
igénybevételéhez szükséges egyedi hivatkozási linket és a gyakorlati
tudnivalókat e-mailben vagy sms-ben kapja meg az ügyfél. Az operátor a teljes
folyamaton, élő videó chat formájában vezeti végig az ügyfelet, melynek végén
elkészülnek a digitálisan hitelesített, ügyfél által aláírt dokumentumok.
A fentiek kizárólag a
szerződés aláírásának folyamatára szolgálnak, ezt természetesen megelőzi egy –
napjainkban telefonon vagy online zajló – tanácsadás.
„Társaságunk portfóliójában
kiemelt szerepet töltenek be a unit linked élet- és nyugdíjbizto-sítások.
2019-ben összesen 24 ezer db új unit linked élet- és nyugdíjbiztosítást
értékesítettünk, s ez új szerzésben a legnagyobb teljesítmények közé számít. Az
életbiztosításoknál a digitális szerződéskötési folyamatot már két évvel
ezelőtt bevezettük, de egyetlen ügyfélnyilatkozatot mostanáig papíron kellett
aláírni. A Facekom technológiájára épült legújabb online megoldásunk azonban
teljes körűen megoldja az életbiztosítások esetében – az ügyfél személyes
jelenléte nélkül - a kötelező ügyfél-átvilágítást.” – nyilatkozta Daniel
Kempchen vezérigazgató-helyettes.
Napjainkban létszükséglet,
hogy értékesítő tanácsadóink számára olyan távértékesítési lehetőségeket
biztosítsunk, amelyek révén az ügyfeleikkel személyes találkozó nélkül is
tartani tudják a kapcsolatot és technikai akadályok nélkül tudjanak
életbiztosítási szerződéseket kötni. Már nincs iroda, nincs papír, nincs
postázás.