Gáll Domokos 2018 novemberében csatlakozott a SIGNAL IDUNA
csapatához személybiztosítási üzleti elemző pozícióba. Doma egy kedves, barátságos,
racionális gondolkozású aktuárius-közgazdász.
Hogyan
kerültél a biztosítási szakmába? Mindig is vonzott ez a világ?
- Engem
mindig is maga a matematika vonzott, ez volt az erősségem, így közgazdaságtannal
kezdtem el foglalkozni. Gyerekkori vágyálmom volt, hogy egy nap menő bróker
leszek a Wall Streeten és ott jó sok pénzt fogok keresni. Később ezért pénzügy
és számvitelt tanultam Pécsett. Amikor végeztem, úgy éreztem, hogy nem aknáztam
ki a képességeimet, többre is képes lennék, ugyanis mindig szerettem a
kihívásokat, ha magas célokat tűzhetek ki magam elé. Egy volt szaktársamtól hallottam
az aktuáriusi képzésről, és egyből megtetszett, mivel ez a szakma a közgazdaságtan
és matematika egyvelege, illetve piszkálta az egómat is, hogy vajon képes
vagyok-e egy ilyen nehéz szak elvégzésére. Tanulmányaim alatt a biztosítások
világa is egyre jobban magával ragadott, így hát úgy éreztem, hogy ezzel szeretnék
foglalkozni a jövőben.
Mióta dolgozol
a SIGNAL IDUNA-nál? Milyen út vezetett a cégünkhöz? Miért a SIGNAL IDUNA-t
választottad a munkahelyednek?
- 2018. november
végén kerültem ide a SIGNAL IDUNA-hoz. Előtte egy jó évet egy másik
biztosítónál dolgoztam, egy aktuáriusi-árazó munkakörben, melyben szorosan
együtt dolgoztam a termékmenedzserekkel és az üzlettel. Nagyon leegyszerűsítve ez
egy olyan pozíció volt, ahol egyfajta hidat képeztem az aktuáriusok, termékmenedzsment
és az üzlet között, segítettem „lefordítani” nekik egymás mondandóját. A SIGNAL
IDUNA-tól egy ajánlás alapján kerestek meg azzal, hogy nyílna náluk is egy
hasonló munkakör, nekem pedig nagyon szimpatikus volt az a koncepció, amit
fölvázoltak a jövőbeli tervekkel és feladatokkal kapcsolatban: hogy mennyi
olyan kiaknázatlan terület van, ahol valami újat lehet létrehozni, például az
árazás, profit tesztek, állományvédelem és állományelemzések terén. Mivel az
előző munkahelyemen a feladataim már nagyon rutinszerűvé váltak, úgy éreztem,
hogy ez egy következő lépcsőfok lehet a karrieremben. Azóta eltelt már több
mint négy év, így eddig úgy néz ki, hogy kifizetődő és jó döntés volt váltanom.
Mióta
működik a Személybiztosítási üzleti elemzési csoport a SIGNAL IDUNA-nál, és
hány kolléga dolgozik veletek?
- 2019
októbere óta. Akkor vált ketté német mintára az Életbiztosítási főosztály egy Termékmenedzsment
osztályra és Üzleti elemzési csoportra. Kezdetben hárman, most pedig ketten
vagyunk összesen, ezért – illetve mivel szeretnénk nyitni a nem-életbiztosítási
elemzések felé is – jelenleg keressük magunk mellé harmadik kollégánkat.
Melyek a Személybiztosítási
üzleti elemzési csoport mindennapi, valamint a cég működésének szempontjából
nélkülözhetetlen feladatai?
- Nálunk tényleg
nincsen két egyforma nap, nagyon sok olyan ad-hoc elemzési kérés érkezik,
melyek a rövid-, közép- és hosszútávú fedezetünkkel/ eredményünkkel
kapcsolatosak. Persze ettől függetlenül vannak olyan feladatok, amelyeket heti vagy
havi rendszerességgel végzünk. A
teljesség igénye nélkül, rendszeres feladataink közé tartoznak a különböző
állományelemzési feladatok és törlésvizsgálatok, az új termékek és új szerzések
volumenének és minőségének ellenőrzése, a legmegfelelőbb célszegmensek
kialakítása, tervezésekben való részvétel. Az új termékek fejlesztésében is hatékonyan
részt veszünk piaci elemzésekkel a termékkoncepció kialakításában és a
tarifálásban.
Milyen társosztályokkal
működtök együtt leggyakrabban?
- A
termékmenedzserekkel, az aktuáriusokkal és az üzlettel. A termékmenedzserekkel
gyakorlatilag „egy kutya kölykei” vagyunk, hiszen a korábbi Életbiztosítási főosztályból
váltunk ketté, az aktuáriusokkal pedig a különböző árazási, fedezetelemzési
feladatokban szorosan együttműködünk. Emellett a sales kéréseknek, igényeknek
is igyekszünk eleget tenni.
Mik a
nehézségek, kihívások a munkád során?
- Gyakran
érkeznek hozzánk olyan kérdések, amelyekre szűk határidőn belül kell jó
becsléseket végezni, pontos válaszokat, előrejelzéseket adni. Ezekhez általában
a számítási módszertant is a mi felelősségünk meghatározni, olyan formában,
hogy az később akár az Igazgatóság számára is tálalható legyen.
Mik a
munkád szép és izgalmas részei?
- A szép
és izgalmas része szorosan összefügg a nehézségével, valójában hozzáállás
kérdése, hogy miként tekintünk ezekre. Folyamatos pörgés és ötletelés jellemez
minket, sohasem unatkozunk a változatos feladatoknak köszönhetően, illetve
sokat tanulhatunk a különböző társosztályokkal való együttműködések során.
Milyen
kompetenciák szükségesek egy ilyen jellegű munkához?
- Muszáj egy
időben többféle feladattal is foglalkozni, miközben egyszerre kell üzleti
fejjel és aktuáriusként is gondolkodni, értve a nagy egészet, a célokat. Ehhez
természetesen jó, ha társul egy analitikus, matematikai elemzési képesség (nem
feltétlen aktuárius végzettség) és egy logikus, ún. „out of the box"
gondolkodás is.
Kinek ajánlanád
ezt a munkakört?
- Bárkinek,
aki az elmondottak alapján azt érzi, hogy a képességei adottak, és szeretne egy
pörgős, vidám, de mégis komoly feladatokat végző csapatban dolgozni.
Természetesen az sem utolsó szempont, ha valakit érdekel a biztosítások világa
is.
Miért
ajánlanád másoknak a SIGNAL IDUNA-t, és miért szeretsz itt dolgozni?
- Mivel szeretnénk
folytatni azt a tendenciát, hogy folyamatosan növekvő biztosítóként egyre
nagyobb szeletet hasítunk ki a biztosítási piac tortájából, így bőven van
kihívás. Továbbá ez egy igazán emberi, családias, munkavállalói érdekeket
képviselő munkahely (valójában mondhatom: közösség), ahol gyakorlatilag mindenki
ismer mindenkit, és bármilyen kéréssel fordulhatunk egymáshoz. Ezt a
gondolkodást segítik elő a munkakereteken kívül szervezett közös programjaink,
sportolási lehetőségeink is. Összességében tényleg jó ide bejönni: a rugalmas
otthoni munkavégzés lehetőségének ellenére is látszik, hogy sokan több napot töltünk
együtt bent az irodában…