Facebook Share Image

Kozma Dávid

Munkatársi interjúk / Cégünknél 2013-ban kezdett

"Az ügyfelekkel való közös munka nem a szerződés megkötésével zárul, hanem akkor kezdődik el igazán!!"

Kozma Dávid

Itt ül előttem egy fiatalember, aki 33 éves, a biztosítási szakmát a nulláról kezdte és nem egész másfél év alatt menedzser fiókvezető lett, hogy az üzletkötői tevékenysége mellett, saját értékesítői csapatot építhessen.

Hogyan kezdődött?

2013 augusztusa óta dolgozom a SIGNAL IDUNA-nál. Valóban teljesen véletlenül kerültem ide, az akkori munkahelyem megszűnése miatt. Semmit nem tudtam a biztosításkötésről, de két választásom volt, vagy pénzt keresek vagy ülök otthon és várom a csodát. Inkább belevágtam és nem bántam meg.

Azt nagyjából mindenki sejti, hogy mit csinál egy biztosítási képviselő, de azért mesélj róla egy kicsit…

Röviden? Tudatosan szervezi a napját, új ügyfeleket kutat fel, időpontot egyeztet, üzleti tárgyalásokra jár és megpróbálja az új és a már meglévő ügyfelei igényeit kielégíteni. Megoldja az aktuális és a jövőbeni élethelyzeteikben rejlő kockázatokat.

Véleményem szerint az első és a legfontosabb megismerni az ügyfeleinket, hiszen minél jobban ismerjük a velünk szemben ülőt, annál pontosabb képet tudunk alkotni arról, hogy mik az igényei és milyen biztosításra van szüksége. A másik, ami szintén fontos, hogy mi mindig igény alapon dolgozunk. Ezt a SIGNAL IDUNA-nál nagyon komolyan vesszük. Nem egy adott terméket „kényszerítünk” rá az ügyféleinkre, hanem az ő élethelyzete és igényei alapján ajánlunk megoldást.

Soha nem féltél attól, hogy valakinek rossz tanácsot adsz? Mert sokan ezért nem mernek belevágni ebbe a szakmába.

Nem. Ha az ember veszi a fáradságot megismerni az ügyfele igényeit, akkor nem tévedhet. Ráadásul mi itt a cégnél folyamatos képzéseken veszünk részt, amely frissen tartja a tudásunkat, így naprakész és hiteles tanácsokkal tudunk szolgálni az ügyfeleink részére.

Sokan attól félnek, hogy egy ilyen szakma esetén ahhoz, hogy sikeresek legyenek, állandóan dolgozniuk kell. Valójában mennyit dolgozik egy biztosítási képviselő?

Az igazság az, hogy folyamatosan kell dolgozni. Ez persze nem azt jelenti, hogy állandóan, mint például egy szalag mellett, hanem azt, hogy mindig figyelni kell, mindig résen kell lenni. De ez egy érdeklődő ember számára nem megterhelő, hanem inkább szórakoztató. Mindenhol lehet kapcsolatot építeni. A másik fontos dolog, hogy bármennyire is szabadon dolgozom és én osztom be a saját időmet, tudomásul kell venni, hogy ez egy munkahely, és célszerű kialakítani egy munkarendet. A sikerhez a fegyelem is hozzá tartozik. Én például reggel 9 órakor kezdek, és délután megyek haza. Természetesen az is előfordul, hogy az ügyfeleimmel este találkozom, így későn érek haza, de mivel a munkaidőmet én osztom be, így napközben el tudom intézni az egyéb dolgaimat. Ha éppen nyár van és nyaralni szeretnék, akkor nyaralni megyek, de tudni kell helyén kezelni a dolgokat.

Meg lehet élni ebből a szakmából? Hiszen egy magad korabeli férfinek most kell megalapoznia az egzisztenciáját.

Maximálisan. Ha valaki szorgalmas, kitartó és megfelelően tudja menedzselni önmagát, akkor a siker sem marad el, de ehhez is, mint minden máshoz, elengedhetetlen az alázatos munkavégzés.

Sokan idő előtt feladják ezt a szakmát. Milyen tanácsot tudnál nekik adni?

Az emberek sokkal hamarabb keresnek kifogásokat, mint megoldásokat. Tudomásul kell venni, hogy nem minden nap egyforma. Vannak sikeres napok és vannak olyanok, amikor bizony visszautasítanak az ügyfelek. De ez minden munkában így van. Nem szabad beletemetkezni a rossz dolgokba, hiszen holnap új nap kezdődik. Lehet, hogy egy nap 10-ből 10 ügyfél visszautasít, de lehet, hogy a 11. köt egy olyan szerződést, ami feledteti a 10 visszautasítást. A nem sikeres napokat is befektetésnek kell tekinteni.

Tudom, sokan attól is félnek, hogy ez egy „házalós” szakma. De ez azért nem teljesen igaz, én soha egyetlen utcán sem csengettem végig. A pályánk elején még mi keressük meg az ügyfeleinket, erre már korszerű technológiák vannak. Aztán később már az ügyfeleink vagy az ügyfeleink ismerősei keresnek minket. Tehát, egy idő után már a meglévő ügyfélkör teremt új munkát számunkra az ajánlásaikkal. A kezdeti időkre úgy kell tekinteni, mint egy befektetésre, és ha akkor sikeresek vagyunk, az a későbbiekben busásan megtérül.

Mit tanácsolnál azoknak, akik szeretnének ebben a szakmában hozzád hasonlóan sikeresek lenni?

Folyamatosan képezzék magukat. Nagyon sokat kell olvasni. Minél többet tudunk a gazdaságról, a pénzügyekről, a szakmáról, annál több ötletünk lesz arra, hogy az ügyfeleinket hogyan és milyen megoldásokkal és termékekkel tudjuk megszólítani. Ezzel új célpiacokat lehet elérni. Fontos a folyamatos fejlődés ugyanúgy, mint bármelyik más szakmánál. Ez egy nagyon színes szakma. Ha valaki megreked egy szinten, az nem lesz sikeres semmiben.

A másik, ami nagyon fontos, hogy hitelesnek kell lenni. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha felkészültek vagyunk.

Te tudatosan építetted a karrieredet?

Azt gondolom, hogy 24-25 évesen még nem voltam tudatos. Pár évvel ezelőtt azonban már pontosan tudtam, hogy mit, miért teszek. Természetesen motiválnak a különböző versenyek és juttatások is. Amit tanácsolnék: kitartónak, felkészültnek, érdeklődőnek kell maradni, ez a siker kulcsa. Én szerettem mindig jó lenni abban, amit csinálok.

Ajánlanád ezt a szakmát a hozzád hasonló fiataloknak?

Mindenképpen. Aki kíváncsiságot érez az új dolgok iránt, érdekli a pénzügyi világ, aki szeret emberekkel foglalkozni, van benne empátia, hallgatásra, segítésre való képesség, és szeretne egy pörgős, színes, kötetlen munkát, az megtalálja a számítását. Itt tulajdonképpen emberi sorsokat hallgatunk meg és a felmerülő problémákat oldjuk meg. Olyan kockázatokat tárunk fel az ügyfeleink felé, amire nem is gondolnának! Ezek megoldásában van hatalmas szerepünk.

Mi az, ami a SIGNAL IDUNA-hoz köt?

Ez itt egy nagy család. Itt nem egy kódszám vagyok. Itt a vezetőim pontosan tudják, hogy mi a hobbim, éppen milyen élethelyzetben vagyok, vagy mikor van a szülinapom.  A vezetőim kíváncsiak rám, ránk. Felhívnak, csak azért, hogy hogy vagyok. Ha éppen valami baj történik, akkor is megértést és támogatást kapok. De természetesen ehhez nekem is teljesítenem kell az elvárásokat.

Mi hajt előre a mindennapokban?

Országos első szeretnék lenni. És szépen haladok. De ez idő, és becsületesen kell haladni az úton. Hiszek abban, hogy a befektetett munka megtérül.

Van-e valami jelmondatod?

Az ügyfelekkel való közös munka nem a szerződés megkötésével zárul, hanem akkor kezdődik el igazán!!

SIGNAL IDUNA karrier