Itt ül előttem egy fiatalember, aki 33 éves, a biztosítási
szakmát a nulláról kezdte és nem egész másfél év alatt menedzser fiókvezető
lett, hogy az üzletkötői tevékenysége mellett, saját értékesítői csapatot
építhessen.
Hogyan kezdődött?
2013 augusztusa óta dolgozom a SIGNAL IDUNA-nál. Valóban teljesen
véletlenül kerültem ide, az akkori munkahelyem megszűnése miatt. Semmit nem
tudtam a biztosításkötésről, de két választásom volt, vagy pénzt keresek vagy
ülök otthon és várom a csodát. Inkább belevágtam és nem bántam meg.
Azt nagyjából mindenki sejti, hogy mit csinál egy biztosítási
képviselő, de azért mesélj róla egy kicsit…
Röviden? Tudatosan szervezi a napját, új ügyfeleket kutat
fel, időpontot egyeztet, üzleti tárgyalásokra jár és megpróbálja az új és a már
meglévő ügyfelei igényeit kielégíteni. Megoldja az aktuális és a jövőbeni
élethelyzeteikben rejlő kockázatokat.
Véleményem szerint az első és a legfontosabb megismerni az
ügyfeleinket, hiszen minél jobban ismerjük a velünk szemben ülőt, annál
pontosabb képet tudunk alkotni arról, hogy mik az igényei és milyen
biztosításra van szüksége. A másik, ami szintén fontos, hogy mi mindig igény
alapon dolgozunk. Ezt a SIGNAL IDUNA-nál nagyon komolyan vesszük. Nem egy adott
terméket „kényszerítünk” rá az ügyféleinkre, hanem az ő élethelyzete és igényei
alapján ajánlunk megoldást.
Soha nem féltél
attól, hogy valakinek rossz tanácsot adsz? Mert sokan ezért nem mernek
belevágni ebbe a szakmába.
Nem. Ha az ember veszi a fáradságot megismerni az ügyfele
igényeit, akkor nem tévedhet. Ráadásul mi itt a cégnél folyamatos képzéseken
veszünk részt, amely frissen tartja a tudásunkat, így naprakész és hiteles
tanácsokkal tudunk szolgálni az ügyfeleink részére.
Sokan attól félnek,
hogy egy ilyen szakma esetén ahhoz, hogy sikeresek legyenek, állandóan
dolgozniuk kell. Valójában mennyit dolgozik egy biztosítási képviselő?
Az igazság az, hogy folyamatosan kell dolgozni. Ez persze
nem azt jelenti, hogy állandóan, mint például egy szalag mellett, hanem azt,
hogy mindig figyelni kell, mindig résen kell lenni. De ez egy érdeklődő ember
számára nem megterhelő, hanem inkább szórakoztató. Mindenhol lehet kapcsolatot
építeni. A másik fontos dolog, hogy bármennyire is szabadon dolgozom és én
osztom be a saját időmet, tudomásul kell venni, hogy ez egy munkahely, és
célszerű kialakítani egy munkarendet. A sikerhez a fegyelem is hozzá tartozik. Én
például reggel 9 órakor kezdek, és délután megyek haza. Természetesen az is
előfordul, hogy az ügyfeleimmel este találkozom, így későn érek haza, de mivel
a munkaidőmet én osztom be, így napközben el tudom intézni az egyéb dolgaimat.
Ha éppen nyár van és nyaralni szeretnék, akkor nyaralni megyek, de tudni kell helyén
kezelni a dolgokat.
Meg lehet élni ebből
a szakmából? Hiszen egy magad korabeli férfinek most kell megalapoznia az
egzisztenciáját.
Maximálisan. Ha valaki szorgalmas, kitartó és megfelelően
tudja menedzselni önmagát, akkor a siker sem marad el, de ehhez is, mint minden
máshoz, elengedhetetlen az alázatos munkavégzés.
Sokan idő előtt
feladják ezt a szakmát. Milyen tanácsot tudnál nekik adni?
Az emberek sokkal hamarabb keresnek kifogásokat, mint
megoldásokat. Tudomásul kell venni, hogy nem minden nap egyforma. Vannak
sikeres napok és vannak olyanok, amikor bizony visszautasítanak az ügyfelek. De
ez minden munkában így van. Nem szabad beletemetkezni a rossz dolgokba, hiszen
holnap új nap kezdődik. Lehet, hogy egy
nap 10-ből 10 ügyfél visszautasít, de lehet, hogy a 11. köt egy olyan
szerződést, ami feledteti a 10 visszautasítást. A nem sikeres napokat is
befektetésnek kell tekinteni.
Tudom, sokan attól is félnek, hogy ez egy „házalós” szakma.
De ez azért nem teljesen igaz, én soha egyetlen utcán sem csengettem végig. A
pályánk elején még mi keressük meg az ügyfeleinket, erre már korszerű
technológiák vannak. Aztán később már az ügyfeleink vagy az ügyfeleink
ismerősei keresnek minket. Tehát, egy idő után már a meglévő ügyfélkör teremt új
munkát számunkra az ajánlásaikkal. A kezdeti időkre úgy kell tekinteni, mint
egy befektetésre, és ha akkor sikeresek vagyunk, az a későbbiekben busásan
megtérül.
Mit tanácsolnál
azoknak, akik szeretnének ebben a szakmában hozzád hasonlóan sikeresek lenni?
Folyamatosan képezzék magukat. Nagyon sokat kell olvasni.
Minél többet tudunk a gazdaságról, a pénzügyekről, a szakmáról, annál több
ötletünk lesz arra, hogy az ügyfeleinket hogyan és milyen megoldásokkal és
termékekkel tudjuk megszólítani. Ezzel új célpiacokat lehet elérni. Fontos a folyamatos
fejlődés ugyanúgy, mint bármelyik más szakmánál. Ez egy nagyon színes szakma. Ha
valaki megreked egy szinten, az nem lesz sikeres semmiben.
A másik, ami nagyon fontos, hogy hitelesnek kell lenni. Ez
pedig csak akkor lehetséges, ha felkészültek vagyunk.
Te tudatosan
építetted a karrieredet?
Azt gondolom, hogy 24-25 évesen még nem voltam tudatos. Pár
évvel ezelőtt azonban már pontosan tudtam, hogy mit, miért teszek. Természetesen
motiválnak a különböző versenyek és juttatások is. Amit tanácsolnék: kitartónak,
felkészültnek, érdeklődőnek kell maradni, ez a siker kulcsa. Én szerettem
mindig jó lenni abban, amit csinálok.
Ajánlanád ezt a
szakmát a hozzád hasonló fiataloknak?
Mindenképpen. Aki kíváncsiságot érez az új dolgok iránt,
érdekli a pénzügyi világ, aki szeret emberekkel foglalkozni, van benne empátia,
hallgatásra, segítésre való képesség, és szeretne egy pörgős, színes, kötetlen
munkát, az megtalálja a számítását. Itt tulajdonképpen emberi sorsokat
hallgatunk meg és a felmerülő problémákat oldjuk meg. Olyan kockázatokat tárunk
fel az ügyfeleink felé, amire nem is gondolnának! Ezek megoldásában van hatalmas
szerepünk.
Mi az, ami a SIGNAL
IDUNA-hoz köt?
Ez itt egy nagy család. Itt nem egy kódszám vagyok. Itt a vezetőim
pontosan tudják, hogy mi a hobbim, éppen milyen élethelyzetben vagyok, vagy
mikor van a szülinapom. A vezetőim
kíváncsiak rám, ránk. Felhívnak, csak azért, hogy hogy vagyok. Ha éppen valami
baj történik, akkor is megértést és támogatást kapok. De természetesen ehhez
nekem is teljesítenem kell az elvárásokat.
Mi hajt előre a
mindennapokban?
Országos első szeretnék lenni. És szépen haladok. De ez idő,
és becsületesen kell haladni az úton. Hiszek abban, hogy a befektetett munka
megtérül.
Van-e valami jelmondatod?
Az ügyfelekkel való közös munka nem a szerződés megkötésével zárul,
hanem akkor kezdődik el igazán!!