
Sleiner Balázs -
rendszerszervező
Balázs több mint egy éve dolgozik a SIGNAL IDUNA-nál
rendszerszervezőként. Már 3 éves korában érezte, hogy az ő világa az
informatika. A SIGNAL előtt kisebb-nagyobb cégeknél dolgozott, de munkája
mindenhol az informatikához kapcsolódott.
Egy ismerős ajánlására került a SIGNAL IDUNA-hoz, és
nem bánta meg.
Kérlek,
mutasd be röviden az IT osztályt.
Az IT osztályon közel 40 fő dolgozik, és nagy a csapatösszetartás.
A korosztály vegyes, de egy hullámhosszon vagyunk. Szóval jó a csapat.
Amikor
egy évvel ezelőtt ide kerültél, mennyi idődbe telt, amíg felvetted a fonalat?
Nekem szerencsém volt, mert az előző munkahelyem
kapcsán ismertem már a SIGNAL IDUNA-t, így azért volt rálátásom a rendszerekre.
De természetesen a belépéskor megkaptam a szükséges képzéseket és így
megkezdhettem a munkát.
Hogyan
történik a feladatok kiosztása?
Szerencsére a vezetők igyekeznek úgy alakítani a feladatok gazdáit, hogy mindenki a
kompetenciájának megfelelő területen legyen. Leegyszerűsítve, így mindenki
azzal foglalkozik, amihez a legjobban ért. Természetesen, azért vannak
kivételek, de akinek hiányosságai vannak, a képzéseken el tudja sajátítani azt,
amiben még nem annyira erős.
Apropó
képzések… Ezek szerint a szakmai ismeretek fejlesztését fontosnak tartja a
SIGNAL IDUNA?
Igen, e nélkül nem tudnánk dolgozni. Ez a szakma
folyamatosan fejlődik és változik.Naprakésznek kell lenni. Szerencsére az
itteni vezetők teljes mértékben partnerek abban, hogy rendszeresen képzésekre
járhassunk.
Mi
kell, ahhoz, hogy valaki jó rendszerszervező legyen?
Szerintem két fő iránya van: vagy egy adott területen
kell viszonylag mélyreható ismereteket megszerezni, vagy, hogy tisztában
legyünk adott technológiákkal. Itt nem feltétlenül az a fontos, hogy használni
tudjuk őket, vagy mélyrehatóan ismerjük a működésüket, hanem inkább az a tudás
kell, hogy hogyan tudjuk beépíteni ezeket az adott IT rendszerekbe és
folyamatokba. Kell, hogy legyen egy analítikus látásmód is, illetve megfelelő
kommunikációs készség is szükséges.
Hiszen valójában mit is csinál egy rendszerszervező? Két
területet köt össze, a megrendelőt és a megvalósítót. Ők sokszor nem egy
„nyelvet” beszélnek, és egy rendszerszervezőnek ilyenkor kell összhangba hozni
az igényt és az elvárásokat.
Specializálódni
célszerű egy-egy területre?
Igen, ez csak előnyökkel járhat.
Kik azok, akik most a
legkapósabbak az IT területen?
Talán azok, akik a régiebbi technológiákat ismerik, olyan
rendszereket, szoftvereket, amit ma még használnak, de már van helyettük
modernebb és éppen a kivezetésen gondolkodnak a cégek. Itt a 80’-as 90’-es
években megírt szoftverekről beszélünk.
Tehát akkor itt pont
a 40+-os korosztály lehet a „nyertes”?
Igen, ez nagy előny lehet.
Miért szeretsz a
SIGNAL-nál dolgozni?
Úgy érzem, hogy az eddig megszerzett szakmai tapasztalatomat
megfelelően tudom kamatoztatni. Szerencsére, ebben a vezetőim is partnerek,
mert az erősségeimet szeretnék kiaknázni és továbbfejleszteni is. Kényelmet jelent, hogy egy-egy feladat elvégzésénél
viszonylag szabadon tudom beosztani az időmet. Figyelembe veszik, hogy van
magánéletem, és hogy pihenni is kell. A szabadságok kiadásához is rugalmasan
állnak. A munkakörnyezet is megfelelő, ami a munkavégzéshez kell, azt
biztosítják számomra.
Hogyan kapcsolódsz ki
egy-egy nehezebb nap után?
A csapat összetartó, segítjük egymást. Néha bulizunk vagy megiszunk egy kávét a
büfében. Aztán jöhet egy újabb kihívás.
Mi a sikerélmény számodra
a munkádban?
Az, ha a megrendelő megkapja, amit szeretett volna.