A SIGNAL-nak ítélték 2014-ben a Telenor Etikus Vállalat díjat
2014. november 7.
A Richter és a SIGNAL nyerte el az idei Telenor Etikus Vállalat Díjat.
A Figyelő TOP200 Gálán átadták az idei Telenor Etikus Vállalat Díjat, amelyet
nagyvállalati kategóriában a Richter Gedeon Nyrt., kis- és középvállalati
kategóriában pedig a SIGNAL Biztosító Zrt. nyert el. A 2012-ben,
hagyományteremtő szándékkal alapított elismeréssel a Telenor Magyarország és a
Transparency International Magyarország a hazai vállalatok tisztességes üzleti
magatartást célzó vállalati programjait díjazza.
A Telenor Etikus
Vállalat Díj célja olyan vállalati programok elismerése és bemutatása, amelyek
ösztönzést jelentenek és példaként szolgálhatnak más hazai vállalatoknak saját,
az üzleti etikát fejlesztő, a vállalati integritást növelő gyakorlatuk
kialakításához. A nagyvállalati kategóriában díjazott Richter Gedeon Nyrt.
pályázata a zsűri szerint kiemelkedően innovatív ötletet valósított meg, mely
elősegíti az átláthatóság kiterjesztését a vállalat érintettjei felé
is.
A kis- és középvállalati kategória értékelésekor a zsűri kiemelte,
hogy idén sok minőségi pályázat született. A SIGNAL Biztosító Zrt. esetében a
komoly vezetői elkötelezettséget, illetve a kkv-szektoron belül különösen
előremutató, komplex programot díjazta a bizottság, amely példaértékű lehet más
cégek számára is.
„A Telenornál hiszünk abban, hogy az innováció a
társadalmi fejlődés kulcsa, amihez elengedhetetlen a tiszta és átlátható
gazdasági környezet. Ennek megteremtése minden piaci szereplő közös felelőssége,
nemcsak egymás, hanem a társadalom egésze felé. Úgy gondolom, hogy a vállalatok
akkor tehetik a legtöbbet, ha a tisztességes működés mellett egymást is segítik,
például a jó gyakorlatok elismerésével és bemutatásával. A Telenor Etikus
Vállalat Díj megalapítását pontosan ez a szándék ösztönözte: szeretnénk
megmutatni, hogy szerencsére egyre több cég van Magyarországon, amelyek
tisztességesen, egyenlő versenyfeltételek mellett és a korrupció minden formáját
elutasítva akarnak sikereket elérni.” – mondta el Christopher Laska, a Telenor
Magyarország vezérigazgatója a díjkiosztón.
Martin József Péter, a
Transparency International Magyarország ügyvezetője kiemelte: „Ahhoz, hogy a
traszparens gazdasági környezet megvalósuljon, olyan vállalatokra és
vállalatvezetőkre is szükség van, amelyeknek és akiknek szívügyük a tisztességes
vállalati magatartás. A Transparencynél azért dolgozunk, hogy az üzleti
szférában is visszaszoruljon a korrupció, és a vállalatokat segítsük abban, hogy
felismerjék a korrupciós veszélyeket. A pályázó cégek felismerték, hogy olyan
vállalati kultúrát kell kialakítani, amelyben magától értetődővé válik minden
munkatárs számára, hogy az etikus munkavégzés az egész szervezet érdeke. Egy
ilyen közegben szabad, sőt kell is ezekről a dilemmákról beszélgetni, kérdezni,
eligazítást kérni. Nagyon örülök, hogy a díjazott vállalatok törekvéseit és
megfelelési rendszereit legjobb gyakorlatként állíthatjuk a gazdasági szereplők
elé.”
Az idén harmadik alkalommal átadott Telenor Etikus Vállalat Díj a
Telenor és a Transparency International Magyarország 2012-ben kötött
együttműködésének keretében jött létre. A vállalat és a korrupcióellenes
szervezet közös megoldásaival elsősorban a magyar kkv-szektornak nyújt
segítséget a korrupció leküzdésére.
A Telenor Etikus Vállalat Díjra
jelölt vállalatokat a Transparency International Magyarország kérte fel a
pályázat benyújtására egy szakértői csoport, az Ajánlói Testület javaslatai
alapján. A pályázatokat értékelő zsűriben a Budapesti Corvinus Egyetem, a
Közép-európai Egyetem, a Figyelő és a Transparency International képviseltette
magát.
További információ a díjról és a
nyertesekről:
http://www.telenoretikusvallalatdij.hu/
További információ:
Érdi Katalin
kommunikációs és
marketingvezető
tel.:(1) 458 4186, 06 30 374 9536
erdi.katalin@signal.hu