Budapest, 2024. február 06.
Más iparágakhoz hasonlóan, a biztosítók egyik központi
törekvése a digitalizáció, nemcsak az ügyfélélmény, de a működési hatékonyság
növelése érdekében is.
Ugyanakkor a magyar biztosítási piac az egyik legdigitalizáltabb az EU-n belül,
az ügyfelek több mint egyharmada online köti gépjármű-biztosítását, viszont a
piacon elérhető ajánlatok nem minden esetben igazodnak az ügyfelek ezen igényeihez.
A SIGNAL IDUNA Biztosító
digitális fejlesztéseinek következő állomásaként, az Ominimo hazai
biztosítástechnikai startup céggel karöltve, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy
egy újfajta megközelítéssel, a digitalizált ügyfelekre koncentrálva kínáljon
arányosabb árakat, egyszerűbb adminisztrációt és gyorsabb ügyintézést,
kiaknázva a mesterséges intelligencia előnyeit.
Ominimo
Az Ominimo több mint 15 éves nemzetközi KGFB árképzési tapasztalattal
rendelkező szakemberek által alapított cég. A márka lényege „a kevesebb néha
több elvben” gyökerezik, ami azt az elkötelezettségüket tükrözi, hogy olyan
biztosítási termékeket kínáljanak, amelyek a „legkevesebbet” követelik meg ügyfelektől,
azaz minimális kiadást, időt és terhet. A
cél, hogy költséghatékony biztosítási megoldásokat nyújtsanak, mindezt valós
értékű árazással és egy jól működő digitális élmény keretében.
A gépjármű-felelősségbiztosítás
megkötésekor a legtöbb ember számára elsődleges szempont, hogy minimalizálja
mind a költségeit, mind a ráfordított időt. Mi pontosan ezt kívánjuk
biztosítani, kihasználva a mesterséges intelligencia sokrétű képességeit, ami
megkülönböztet minket az iparágban. Ennek érdekében gépi tanulási modelleket alkalmazunk
a hatalmas mennyiségű adatok elemzésére, amelyek kulcsfontosságúak a pontos
kockázatértékelés, az árazás, valamint a tarifadíjszabás szempontjából. –
fejtette ki Horváth László, az Ominimo Insurance Kft. ügyvezetője és vezető
fejlesztője.
Az Ominimo kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás
kötési folyamata messze a leggyorsabb és legegyszerűbb a piacon, hiszen a
weboldalon (www.ominimo.ai) akár
már 30 másodperc alatt kalkulálhatnak az ügyfelek díjat, csupán néhány kérdés
megválaszolásával, ellentétben a korábban megszokott 5-10 perces és jóval több
kérdésből álló kalkulációval szemben.
Az Ominimo-val való együttműködés
jelentősen hozzájárul az ügyfelek online igényeinek megismeréséhez és a
digitális élmény növeléséhez a biztosítás megkötésekor, amely a következő
években mindenképpen az ágazat egyik fő kihívása lesz. Jelenleg a biztosítási
piacon még viszonylag kevés olyan adatvezérelt megoldás létezik, amely a
mesterséges intelligencia vagy gépi tanulás lehetőségeit képes kiaknázni, ezért
az Ominimo megoldása biztosan innovatívnak számít Magyarországon és később
talán a nemzetközi piacon is. – emelte ki Daniel Kempchen, a SIGNAL IDUNA
Biztosító Zrt. termékfejlesztésért is felelős vezérigazgató-helyettese.
Háttérinformáció
A SIGNAL IDUNA Biztosító
Zrt., a dortmundi és hamburgi székhelyű, Németország 10 legnagyobb pénzügyi
és biztosítási konszernje közé tartozó SIGNAL IDUNA Csoport leányvállalata immáron három évtizede van jelen Magyarországon. A SIGNAL IDUNA vállalatcsoport közel 120 éves biztosítási és közel 20 éves
befektetési tapasztalattal rendelkezik.
További
információ:
Szűcs
Veronika
Kommunikációs
és marketing osztályvezető
E-mail:
sajto@signal.hu
www.signal.hu