A mai fogyasztói társadalomban egyre nehezebb megteremteni a
munka és a magánélet közötti egyensúlyt, pedig számos előnnyel jár, ha
kialakítunk egy egészséges rutint. Fejleszti az életminőségünket, csökkenti a
stresszt, ezáltal a munkával kapcsolatos betegségek kialakulásának kockázatát
is. Nem beszélve arról, hogy a munkáltató számára is előnyös egy
kiegyensúlyozott munkahelyi légkör fenntartása, hiszen így csökkenthető a
fluktuáció, nő az alkalmazottak motivációja és hatékonysága, ezzel pedig a
vállalat versenyképessége. A távmunka a munkavállalók nagy segítségére van a harmónia
kialakításában.
A koronavírus berobbanásakor, amelyik cég csak tehette,
átállt az otthoni munkavégzésre. Bár a vírushelyzet enyhült, a tartós home
office és a hibrid munkavégzés lehetősége már elvárássá vált a legtöbb
munkavállalónál. Az Országos IT Megmérettetés és az ITmap által készített online
kutatásból például kiderül, hogy a résztvevők több mint 80 százaléka szerint
kizáró ok egy munkahelyváltás esetén, ha nincs lehetőség home office-ban
dolgozni.
Bár a távmunkának rengeteg előnye van, az utazási idő és
költségek megspórolásától a nyugodtabb munkakörülményeken át a hatékonyabb
munkavégzésig, ugyanakkor hátrányokkal is számolnunk kell. Home office-nál a
sok elektromos eszköz használata és a fűtés érezhetően megdobja a rezsit,
különösen az emelkedő energiaárak mellett. Bár még korai megmondani, a fentebb
említett online kutatásból az is kiderül, hogy az energiaválság a munkavállalók
közel 80 százalékának egyáltalán nem befolyásolja azt, hogy bejárnak-e majd az
irodába.
A rezsitöbblet mellett nem elhanyagolható hátrány az otthoni
balesetek számának növekedése sem. Statisztikák szerint ugyanis otthon ér
minket a legtöbb baleset, ez pedig egyenesen arányosan emelkedik a home
office-ban töltött idő emelkedésével. Bár már több, mint két éve átálltak a
cégek a távmunkára, sokan még mindig abban a tévhitben élnek, hogy a home
office és a hibrid munkavégzés egy szürke zóna a biztosításban, és nincsenek
tisztában a lehetőségeikkel. Szerencsére ma már léteznek kiegészítő
biztosítások, melyek kiterjednek az otthoni munkavégzéshez használt eszközökre
is, mint például a céges laptop, telefon, egér, billentyűzet, egyéb kütyük. A
SIGNAL IDUNA személyi felelősségbiztosítással kiegészített lakásbiztosításaival
az említett, munkáltató által rendelkezésre bocsátott munkaeszközökben
keletkezett károkat is megtéríti a biztosító.
Történjen a sérülés kezelési hiba, ügyetlenség, gondatlanság
vagy külső események mechanikus hatásai, illetve bármilyen folyadék vagy
nedvesség miatt, a biztosítás megtéríti azt a szerződésben vállalt mértékig.
Tűz- és elemi károk, valamint betöréses lopáskárok esetén az ingóság
biztosítási összegének 20%-ig, kezelési hiba, gondatlanság miatt bekövetkező
személyi felelősség károk esetén 50 000 forintig.
Ami talán a munkahelyi eszközök károsodásán felül még
fontosabb, hogy bizony velünk is történhetnek incidensek. Egy súlyosabb baleset
vagy több napos kórházban tartózkodás akár jelentős anyagi terhet is róhat
ránk. Éppen ezért jó, ha a lakásbiztosítási szerződést balesetbiztosítási
fedezettel is kibővítjük, így nem kell aggódni az esetleges plusz költségek
miatt.
A fentiek tükrében egyetérthetünk abban, hogy fontos a személyreszabottság kérdése illetve, hogy időközönként akár évente is felülvizsgáljuk a lakásbiztosításunkat, hogy az megfeleljen az igényeinknek és tükrözze az aktuális állapotot.
A témában bővebb
információt talál weboldalunkon: https://www.signal.hu/hu/vizsgalja-felul-a-lakasbiztositasat
2022.09.29.