Biztosító értesítése
A káreseményt a bekövetkezése után minél előbb,
legkésőbb az észleléstől számított 2 munkanapon belül jelentse be a
biztosítónak. Ügyfeleink bejelentéseiket az alábbi módokon tehetik meg:
Online
Telefonon: 06 1 458 4200
Központi
ügyfélszolgálatunkon személyesen: 1123 Budapest, Alkotás u.
50.
Telefaxon a
Kárbejelentő Lap kitöltésével: (06 1) 458 4151
Akár szóban, akár írásban teszi meg a bejelentést, az
alábbi adatok szükségesek:
- Egy olyan telefonszám, melyen napközben Önt, vagy
megbízottját meg tudjuk keresni.
- A szerződés/kötvény száma, amelynek a szolgáltatását
szeretné igényelni.
- Szerződő/biztosított/károsult személyi adatai (név,
cím, telefonszám).
- A káresemény helye, ideje, rövid leírása.
- A kár becsült összege, a kár által érintett
vagyontárgyak tételes részletezése, pontos kárleírás (pl. beázott falsíkok ~
területe,), ingóságok felsorolása.
- A bankszámlaszám, ahová Ön a kártérítési összeg
kiutalását kéri.
- Írásos bejelentésnél dátum és aláírás.
- Felelősségi kárnál a károkozó elismerő nyilatkozata.
- Kárfelmérés, helyszíni szemle dokumentumai.
A bejelentést követően hamarosan telefonon jelentkezik
Önnél a biztosító kárszakértője. Ezt követően pedig 5 munkanapon belül – az
esetek túlnyomó részében – helyszíni szemlére kell sort keríteni.
A kárszemle időpontjának meghatározásakor szakértőnk
igyekszik az Ön igényét figyelembe venni, de kérjük megértését, ha ez az
időpont túlnyomórészt munkaidőre esik. A helyszíni szemlén jegyzőkönyv készül,
melynek egy másolatát Ön kapja. Amennyiben a kárszakértő ezt nem adja át,
kérjük, hívja fel rá a figyelmét!
A jegyzőkönyv végén kerülnek felsorolásra azok a
dokumentumok, iratok, melyek feltétlenül szükségesek a biztosítónak a kár
megnyugtató rendezéséhez. Az Ön érdeke is, hogy kárát a legrövidebb időn belül
megtérítse a biztosító, ehhez a bekért dokumentumok feltétlenül szükségesek.
Ezekről – a kár jellegétől függően – kárszakértőnk a szemle során tájékoztatja
majd Önt.
Ha a biztosító részéről a kárbejelentés
kézhezvételétől számított 5. munkanapon belül nem történik meg a kár
megszemlélése, akkor Ön intézkedhet a javításról, vagy a megsérült
vagyontárgy(ak) helyreállításáról. A fel nem használt, illetve kiselejtezett
alkatrészeket, berendezéseket és egyéb vagyontárgyakat a biztosítóval történt
előzetes egyeztetést követően további 30 napig változatlan állapotban célszerű
megőrizni.