Facebook Share Image

12 érdekesség a több mint egy évszázados Rolls-Royce-ról

Tematikus hírek / Autó

Charles Rolls - akit ma minden bizonnyal kockázati tőkésnek neveznénk – bevásárolta magát Royce álmába, így született meg 116 évvel ez előtt a világ legkiemelkedőbb autómárkája, a Rolls Royce.

rolls-royce_web.jpgA Rolls-Royce 116 éves története tele van érdekességekkel. Az autótársaság megalapítását megelőző két évtizedben Henry Royce számtalan találmánnyal állt elő, többek között az elektromos daruval. Figyelme később az autókra terelődött, fejébe vette, hogy sokkal kifinomultabb autót tud készíteni, mint az akkori francia gyártók. Röviddel ezután egy arisztokrata, Charles Rolls - akit ma minden bizonnyal kockázati tőkésnek neveznénk – bevásárolta magát Royce álmába, így született meg a világ legkiemelkedőbb autómárkája, a Rolls Royce.

 

 




1. Az első Royce mindössze 10 lóerős volt
Royce autógyártó cégének első járműve, a Royce 10 kéthengeres és mindössze 10 lóerős volt, amely 1904-ben hagyta el az üzemet, abban az évben, mikor Royce megismerkedett Rolls-szal.

rolls-royce10_2.jpgrolls-royce1.jpgrolls-royce3_2.jpgrolls-royce8_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Szeretőről mintázott embléma
A motorházat díszítő angyal az autózás történetének egyik legismertebb emblémája. Az Eksztázis Szelleme nevű szobrot 1911-ben mutatták be. Egy autógyűjtő, John Edward Scott-Montagu báró megbízásából készült el az első motorháztetőt díszítő szobor, amit állítólag titkárnőjéről, egyben titkos szeretőjéről, Eleanor Thorntonról mintázott a szobrász. Később az alkotó megbízást kapott a cégtől, hogy minden autóra tervezzen egy hasonló szobrocskát. Amikor a BMW 2002-ben megvásárolta a Rolls-Royce-t a Volkswagentől, az Eksztázis Szellemének jogai a Volkswagen tulajdonában maradtak. A Volkswagen 40 millió dollárt kért a tulajdonjog átruházásáért, amit a BMW ki is fizetett.

rolls-royce-angyal2.jpgrolls-royce-angyal1.jpg

 

 

 

 




3. Az összes Rolls-Royce több mint 60 százaléka még mindig az utakon
A Rolls-Royce kiemelkedő gyártási minőség iránti elkötelezettségének köszönhetően a valaha gyártott összes Rolls-Royce legalább 65 százaléka még mindig működik és úton van.

4. A Rolls-Royce géppuskát is készített
A második világháború alatt a Rolls-Royce mérnöki csapatának vezetője, Dr. Spirito Mario Viale szeretett volna javítani az akkoriban elterjedt Browning M2 géppuska hatékonyságán. A Rolls-Royce géppuska ugyan meglehetősen forradalmi volt, azonban soha nem szorította ki a Browning-ot a nyeregből. Egyetlen ismert példánya az angliai Leedsben található, a világ egyik legnagyobb fegyver- és páncélgyűjteményét felsorakoztató Királyi Fegyverek Múzeumában.

5. Rolls-Royce motoré volt az első sebességrekord
Bár tavaly egy Bugatti Chiron új sebességrekordot állított fel: 8,8 kilométeres úton 490,484 km/h-s csúcssebességet ért el, azonban a Rolls Royce már a 30-as években megközelítette ezt a sebességet. A rekordot 1933-ban állította fel Sir Malcolm Campbell: a Rolls-Royce V-12 motorral hajtott Campbell-Railton Blue Bird 438,48 km/h sebességet ért el, amit 1935-ben 484.94 km/h-val megdöntött.

6. Phantom IV csak királyoknak jár
A márka az 1930-as és 40-es években már egyet jelentett az eleganciával, így lett a világ elitjének egyetlen választása. Ezt csak megerősítette a brit királyi család döntése 1950-ben, mikor megvált a Daimlertől, és a Rolls-Royce lett a királyi autógyártó. Erzsébet hercegnő kapott elsőként egy Phantom IV-t, amely onnantól csak királyok és államfők számára készült modell lett. Mindössze 18 Phantom IV készült.

7. Külön autósiskola sofőrök számára
Miután a legtöbb Rolls-Royce-t nem a tulajdonos, hanem annak sofőrje vezeti, az autógyártó külön nekik szóló tréninget is szervez, ahol olyan trükköket tanulhatnak meg, hogy miként lehet kinyitni és bezárni az ajtókat anélkül, hogy ujjlenyomatot hagynának, vagy hogyan kell fékezni az utasok fejének moccanása nélkül.

rolls-royce-belso1.jpg

8. Csak bikabőr boríthatja az autók belsőjét
Mivel a Rolls Royce-ok belseje igencsak sok bőrborítással rendelkezik, külön hangsúlyt fektetnek ezek makulátlanságára. Éppen ezért csak bikák bőrét használják, mivel a tehenek bőrén a terhesség alatt nemkívánatos striák jelenhetnek meg. Ráadásul a bikák csak Európából érkezhetnek, ahol kevesebb a szúnyog és egyéb rovar, minimalizálva ezzel a harapásnyomokat.

 

 

9. Egy ember festi az összes Rolls-Royce csíkot
A Rolls Royce-ok fényezésének éke az oldalsó karaktervonal, ami egyetlen ember munkája. Mark Court 2003 óta, 17 éve festi fel szabad kézzel a több méter hosszú csíkot az összes járműre. A 3 mm vastag vonal elkészítése több órába telik, amihez ökör- és mókusszőrből készült különleges ecsetet használ.

10. A legdrágább Rolls-Royce-ért 13 millió dollárt fizettek
A Rolls-Royce Sweptail-t 2017-ben a világ legdrágább autójának nyilvánították, azonban a cégtől senki nem kapott hivatalos választ az árat illetően. Az autó elkészítése több mint négy évig tartott. A cég 2013-ban kapta a megbízást egy yacht- és repülő specialistától, aki egy teljesen egyedi autóra vágyott.

11. A világ legnagyobb Rolls-Royce gyűjtője egy szektavezető
A történelem legnagyobb Rolls-Royce gyűjteménye Bhagwan Rajneeshé volt, aki a saját magáról elnevezett „spirituális mozgalom” vezetője volt. Róla szól a Netflix hatrészes dokumentumsorozata, a Wild Wild Country.

12. Ennyibe kerülne biztosítást kötni rá
Készítettünk egy fiktív KGFB-kalkulációt egy 2016-os Rolls-Royce Ghost, (facelift 2015) 6.6 V12 Automatic Black Badge modellre, amit egy 36 éves budapesti férfi vezet, B10-es bonus-malus fokozattal. Ez alapján egyösszegű, bankkártyás fizetés esetén az éves KGFB díja 60.849 Ft lenne. Mivel ilyen értékű autók esetében a biztosítók általában egyedi casco-szerződést kötnek, nehéz egyértelmű díjszabást mondani, azonban egy 10%, de minimum 1 millió, vagy 1,5 millió Ft-os önrésszel legalább 2,5 millió Ft lenne a casco éves díja a piacon, de nem elképzelhetetlen ennek akár a duplája sem.

rolls-royce2.jpgrolls-royce7.jpgrolls-royce9.jpgrolls-royce11.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020.09.14.

SIGNAL gépjármű biztosítások