Ha autónkkal balesetet szenvedünk akár saját
hibánkból, akár más hibájából, az első ijedtség után el kell kezdenünk a
biztosításunk szerinti kárbejelentést. A mai digitális világban a kárbejelentést
a leggyorsabban, legegyszerűbben és legbiztonságosabban on-line is megtehetjük.
A kárbejelentés után aztán jön az újabb kérdés: hol javíttassuk meg a sérült gépkocsit? Ilyenkor általában az
ismerősöktől jön a sok „jó tanács”, aminek valljuk be, nem mindig a megfelelően
megjavított autó az eredménye.
Hogy miben
más ma már a gépjármű-kárrendezés és hogyan vészelhetjük át ezt az időszakot a legkényelmesebben, erről
kérdeztük Kurucz Dávidot a SIGNAL IDUNA Biztosító gépjármű-kárrendezési
szakértőjét.
Úgy gondolom, hogy a mai világban, nem háríthatjuk ügyfeleinkre
a megfelelő gépjármű javító felkutatását. Mint felelős biztosító, ebben is
segítséget nyújtunk a Kár-Web járműjavítási
ajánlatközvetítő rendszer segítségével. Ez gyakorlatilag egy olyan rendszer, amelyben
megversenyeztetjük a javítókat annak érdekében, hogy ügyfelünk a legkedvezőbb
javítási ajánlatot kapja. Versenyről van szó, így a javítók a kedvezőbb javítási árakon felül,
további extra szolgáltatásokat is
kínálhatnak. Ezek a szolgáltatások anyagi vagy kényelmi extra szolgáltatások,
amivel pénzt, időt, fáradságot takaríthatunk meg.
Ilyenek például az avulás
átvállalása, a csereautó biztosítása a javítás idejére, egyéb kisebb sérülések
megjavítása, műszaki vizsgáztatás, olajcsere vagy ha az autót a javító
munkatársa elhozza a szervizbe vagy éppen a magjavított gépkocsit a
lakóhelyünkre szállítják.
A Kár-Web országosan több, mint 100 javítóműhellyel
áll szerződésben, így gyakorlatilag az országot lefedve, bárhol segítséget tud
nyújtani a legelőnyösebb javítási ajánlat megkeresésében.
Hogyan
működik ez a gyakorlatban?
Amikor ügyfelünk a káreseményt bejelenti hozzánk,
egy igényfelmérő adatlap segítségével megkérdezzük, hogy szeretné-e igénybe
venni a Kár-Web szolgáltatást, magyarul szeretné-e, hogy segítséget nyújtsunk a
gépjármű javíttatásához szükséges megfelelő szerviz kiválasztásában. Ha nem,
akkor természetesen megy a kárrendezési folyamat a maga útján. Ha azonban igen
– és miért is ne, hiszen egy ingyenes szolgáltatásról van szó – akkor a
rendszer segítségével egy-két napon belül megérkeznek a javítók ajánlatai. A
Kár-Web call center felhívja ügyfelünket a legkedvezőbb javítási ajánlattal,
aki dönthet arról, hogy élni kíván ezzel a lehetőséggel vagy sem. Az
ajánlatkérés egyébként egy zárt rendszerű internetes portálon történik, ahova
kizárólag a rendszerben lévő javítók léphetnek be. A kárügyek továbbítása a
javítók felé, pedig - az adatvédelmi szempontokat maximális betartva -
névtelenül, a személyes adatok átadása nélkül történik.
Milyen extra
szolgáltatásokat kínálhatnak a javítók?
Csereautó a javítás
időtartamára | Olajcsere (motorolaj,
szűrő) |
Gépjárműszállítás
(telephelyre) | Műszaki vizsgáztatás
(hatósági) |
A gépjármű helyszíni
átadása (hozom- ) | A gépjármű műszaki
átvizsgálása |
A gépjármű helyszíni
átvétele ( -viszem) | Gépjármű mosás és belső takarítás |
Máskár javítás (egyéb
sérülések javítása) | Hétvégi javítás is
(szombat/vasárnap) |
Avulás átvállalás | Casco önrész átvállalás |
Ezekből a szolgáltatásokból akár hármat is
megjelölhet ügyfelünk, azokat, amelyek a legnagyobb segítséget jelentik
számára a javítás során.
Mi
garantálja, hogy a Kár-Web szolgáltatáshoz kapcsolódó javítók megfelelő
színvonalon végzik majd el a javítást?
A szerződött javítók között kizárólag olyan szervizek
szerepelnek, akik megfelelő szakmai és műszaki háttérrel rendelkeznek. Sőt, a
javítás befejezését követően a szolgáltatást igénybe vevők egy elégedettségi
kérdőívet is kitöltenek, így folyamatosan nyomon követhető a javítás és a
szolgáltatás teljes folyamata és színvonala.
Úgy gondolom, hogy ügyfeleink teljes körű
kiszolgálásához ma már ez a segítség is hozzá tartozik és remélem, hogy egy
káresemény kellemetlenségeit ezekkel a szolgáltatásokkal csökkenteni tudjuk.
2020.01.07.