Facebook Share Image

Hogyan használjuk ki jól a home office-szal nyert időnket

Tematikus hírek / Család

A koronavírus miatt egyre többen kényszerülnek otthoni munkavégzésre. Nézzük, hogyan fordíthatjuk ezt az időszakot a javunkra.

relaxA koronavírus miatt egyre többen kényszerülnek home office-ra, azaz otthoni munkavégzésre. Annak a legtöbben örülnek, hogy nem kell utazással tölteniük az értékes időt, de vannak olyanok is, akik nem szeretnek magányosan dolgozni.

Egy a lényeg, ezeket az intézkedéseket minden munkavállaló a legnagyobb körültekintéssel hozza meg, és ez a mi egészségünk védelméről szól. Nézzük, hogyan tudjuk az utazásra szánt időt, hasznosan „énidővé” alakítani.

1. Aludjuk ki magunkat
Az utazással eltöltött időt, már reggel a magunk hasznára fordíthatjuk. Egy munkavállaló átlagosan 1,5-2 órát tölt naponta utazással. Ha már napi 1 órával tovább alhatunk, hamar észrevesszük a pozitív változást.

2. Együnk egészséges ételeket
A reggelit, az ebédet a munkahelyünkön könnyen megoldjuk a büféből vagy a munkahelyi menzáról, de ha otthon vagyunk, saját magunknak kell gondoskodni az étkezésünkről. Így, itt a remek alkalom, hogy egészséges ételeket főzzünk magunknak. Reggelire például készíthetünk egy smoothie-t citrusokból, zöld levelekből, bogyós gyümölcsökből, almából és egy kiskanál korpából. Ez pár perc alatt elkészül, és ha minden nap más alapanyagot használunk, nem csak a vitaminraktárainkat töltjük fel, de még szervezetünk tavaszi tisztításáról is gondoskodunk. Az italunkat megbolondíthatjuk különböző fűszerekkel is, pl.: fahéjjal, ami vírus- és baktériumölő, vagy gyömbérrel, ami kitűnő immunerősítő. De a reggeli zabkása is kitűnő választás lehet, magvakkal és egy csipet fahéjjal. Ebédre fogyasszunk sovány húsokat, halat, zöldséggel, salátával. Ez is pillanatok alatt elkészül, és nem terheli meg gyomrunkat így elkerülhető a „kajakóma”.

3. Mozogjunk
Ha már home office, akkor használjuk ki a munka közbeni pihenőidőket az egészségünk megóvására. Ha pihenőidőt tartunk, menjünk ki a szabadba és tornázzunk egyet. Pár nyakkörzés, karkörzés, törzskörzés, guggolás és máris frissebbnek érezzük magunkat. Ne felejtsük el megmozgatni a lábunkat is. Ha a lábujjunkra, majd a sarkunkra állunk és ezt párszor megismételjük, már a keringésünkért is tettünk aznap. A mozgással töltött pihenő után, sokkal energikusabban térhetünk vissza dolgozni.

4. Napozzunk
Ha süt a nap, a mozgást összeköthetjük egy gyors napozással is. Ha csak 10 percig éri arcunkat, kezünket a nap, már tettünk a D vitamin készletünk feltöltéséért és a hangulatunk javításáért. Természetesen a napvédelemről se feledkezzünk meg.

5. Olvassunk
A hazautazásra szánt időt végre olvasással, zenehallgatással is tölthetjük, így szellemileg is feltöltődhetünk. Kipróbálhatjuk a relaxáló zenéket és párologtathatunk illóolajokat, így testileg és szellemileg is megújulhatunk. A citrus a levendula és a teafa olajok kitűnő baktérium- és vírusölő tulajdonságúak.

Ha a tanácsokat betartjuk, boldogan, egészségesen és kiegyensúlyozottan várhatjuk a nagy találkozást munkatársainkkal. 

Olvassa további hasznos cikkeinket is