Facebook Share Image

Nincs rosszabb, mint egy külföldön lerobbant autó

Tematikus hírek / Utazás

Ha hosszabb útra indulunk, mindig ellenőrizzük vagy ellenőriztessük autónk állapotát. Néhány tanács, hogy mire is figyeljünk.

Ha hosszabb útra indulunk autóval, előtte mindenképp nézessük át azt. Gondoskodjunk megfelelő assisstance szolgáltatásról is, annak érdekében, hogy legyen kihez fordulni, például, ha külföldön lerobban az autó.

Mi baj történhet?

Sokan gondolják úgy, hogy egy-két napra nyugodtan kiruccanhat az ember autóval, hiszen megbízható márkáról van szó, évek óta szolgálja a családot, nem történhet semmi baj.

Azonban az ördög nem alszik, és Murphy törvényei alapján sajnos a baj mindig akkor következik be, amikor nem számítunk rá. Külföldön már az is probléma lehet, ha észrevesszük, hogy kiégett egy izzó, vagy például nem működik az index. Európában nem csupán a javíttatás nagyobb költség, mint forintban kifizetve, a nyelv és helyismeret hiánya is gondot okozhat. Nem tudjuk milyen telefonszámot hívjunk, merre van a legközelebbi szerviz, ki tud majd kijönni a helyszínre a javításokat elvégezni. Ha pedig a kocsi nincs megfelelő állapotban, akkor a rendőr megbüntethet minket, ami akár jelentős összeg is lehet.

Szintén probléma, ha reggel indulnánk haza, és nem indul az autó. A szállást el kell hagyni, különben újabb napot kifizettetnek velünk. De ki tudja, mi baja a kocsinak? Lehet, hogy az akkumulátor merült le, és csak be kellene bikázni. Lehet, hogy ki is kellene cserélni egy újra. Esetleg a motorral lehet gond? Ilyenkor szervizbe kell vinni az autót, és a vonatás is sokba kerülhet. Arról nem is beszélve, ki tudja, mennyi idő alatt lehet megjavítani az autót.

A defektek is rosszul jönnek külföldön. Ha van pótkerekünk, nekiállhatunk cserélni, ellenkező esetben – mivel csak párban érdemes cserélni a gumikat – vásárolhatunk kettő újat. Külföldön nincs idő utána nézni a márkáknak, teszteknek, áraknak, ahogy itthon tennénk, a gyorsszerviz pedig biztos, hogy egy drágát fog ránk sózni.

Mire figyeljünk?

Természetesen minden hibalehetőséget nem lehet elkerülni, váratlan problémák mindig akadnak. Azonban sok problémától megszabadíthatjuk magunkat, ha odafigyelünk.

Indulás előtt ellenőrizzük a folyadékszinteket, a lámpákat, indexet. Vigyünk magunkkal pótizzókat, ezt akár mi is ki tudjuk cserélni szükség esetén.

Ha már régi az akkumulátor, inkább cseréltessük ki, vagy ellenőriztessük szervizben, hogy még mennyit bír. Egy-egy akkumulátor legfeljebb 3-4 évet bír, ennél régebbivel hosszú útra már ne induljunk.

A gumik állapotára is figyeljünk oda. A szakemberek szerint 6-7 évente le kell cserélni a gumikat, de sokan futnak 8-10 éves gumikkal is. Utóbbi esetben előfordulhat, hogy a sok használattól, például az autópályán, ahol a gumi felmelegszik, egyszerűen szétmállik, defektet kap. Jobb még itthon beszerezni az új gumiszettet az út előtt, mint külföldön bajlódni a cserével.

Mit tegyünk, ha baj van?

Casco nélkül ne induljunk hosszabb útra az autóval! Kössünk assisstance biztosítást is, így bármi gondunk adódik, a szakembereket felhívva azonnal segítenek: vagy megmondják, hova forduljunk, vagy ők küldenek segítséget. Megoldják az autó szervizbe juttatását éppúgy, mint a szükséges csereautót, ha úgy adódik. Például egy autómentő Ausztriában 45 euróért megy ki a helyszínre, ami körülbelül 14-15 ezer forint, amit nekünk kell kifizetni, ha nem a biztosítón keresztül intézzük. Az autó „bebikázása” körülbelül ugyanennyibe kerül, és utána reménykedhetünk, hogy hazáig már nem történik semmi baj.

2017.04.19.

Gépjárműbiztosítás

Az Ön igényeihez igazodva!