Számos gazdasági szakértő megkongatta a
vészharangot: újabb gazdasági válság elé nézünk. Könnyű azonban vállalkozóként
azt feltételezni, hogy a nagymértékű költségcsökkentés a legjobb módja annak,
hogy maximalizáljuk a siker esélyeit. A visszaesés alatt jól teljesítő
kisvállalkozások ugyanis többet tesznek a költségvetés egyszerű csökkentésénél.
Íme néhány stratégia, hogy vállalkozásod ne csak válságálló legyen, hanem
recesszió idején képes legyen még a növekedésre is!
Összpontosíts a legjobb bevételi forrásokra és
szabadulj meg a legrosszabbul teljesítő ügyfélkörödtől!
Fordíts több energiát és
marketingköltséget arra a bevételi forrásra, ami a legjövedelmezőbb a
vállalkozásodban, és fontold meg olyan termékek vagy szolgáltatások
kivezetését, amelyek kis haszonkulccsal rendelkeznek. Gondold át, hogy a
legjobb bevételi forrásaidban vajon még milyen növekedési potenciál rejlik? Egy
gazdasági válság alatti időszak remek alkalom arra, hogy több figyelmet
szentelj annak, ami igazán sikeressé teszi a céged.
Ezek mellett szabadulj meg a
legrosszabbul teljesítő ügyfélköröd alsó 20%-ától, és erőforrásaidat inkább az
új ügyfelek bevonzására, valamint az egyes ügyfelek átlagos vásárlási értékének
növelésére fordítsd. Tudsz például kettőt az egyért akciót kínálni, és ezáltal
arra ösztönözni a célközönségedet, hogy többet költsön?
Növelj a marketing költségvetéseden – és növeld
a vállalkozásod bevételét!
Ne feledd, recesszió idején a
hűséges ügyfeleid jelentik a pénzforgalom és a szerves növekedés elsődleges
forrását. Amikor a gazdaság stabil, ötször többe kerül egy új ügyfél bevonzása,
mint egy meglévő megtartása. Ha ezt az adatot a jelenlegi gazdasági környezettel
vegyítjük, akkor hamarosan rájövünk, hogy a marketing nem opcionális, hanem
"jó és szükséges" költség.
A válságálló, nehéz időkön is
talpon maradó vállalkozások tisztában vannak azzal, hogy a több marketing és
reklám még több üzletet hoz. Emellett annak is tudatában vannak, hogy a többi
vállalkozás és versenytárs többsége ezzel egyidőben csökkenti a marketingre
szánt kiadásait. Éppen ezért fontos, hogy a vállalkozásod kreatív és hatékony marketingstratégiát
alkalmazzon.
Az igazán sikeres vállalkozás kimagasló szolgáltatást
és ügyfélélmény nyújt válság idején is!
Pontosan itt az ideje, hogy
megvizsgáld működésed minőségellenőrzési szempontból, és meghatározd, hogyan
emelkedhetsz versenytársaid fölé, hogyan tudsz még jobban az ügyfeleid kedvében
járni! Éppen ezért érdemes rendszeresen kommunikálni az ügyfeleiddel,
megosztani velük a vállalkozásoddal kapcsolatos friss információkat és
meghallgatni visszajelzéseiket. Az ügyfélkapcsolatok erősítése és az
ügyfélközpontú szemlélet megőrzése segít abban, hogy az ügyfeleid lojálisak
maradjanak, és ezáltal hosszú távon is biztosítva legyen a bevételed.
A fenitek tükrében egyszerű
felkészülési technikákkal és az üzleti gyakorlatok szándékos megváltoztatásával
vállalkozásod nemcsak, hogy túlélheti a recessziót – még sikeresebbé is teheted
azt válságos időkben.
Készülj fel a váratlan helyzetekre!
A vállalkozásodat
emberek alkotják, így a hibázás lehetősége is adott, melyekért sok esetben a
céged tartozik anyagi és erkölcsi felelősséggel – ennek anyagi terhét válság
idején viszont nem engedheted meg magadnak. A felelősségbiztosítás számos
esetben jelentős segítség a cégek számára, hiszen ezáltal a biztosító - egy
szerződés keretein belül - mentesíti a vállalkozásodat a személyi sérüléses,
valamint tárgyrongálási károkért. Számtalan (termék, munkáltatói, szolgáltatói,
környezetszennyezési, bérbeadói és bérlői) felelősségbiztosítás közül
választhatod ki a leginkább cégedhez illőt.
forrás: forbes.com, shrm.org,
comradeweb.com