Facebook Share Image

 

Hogyan lehet vállalkozásunk sikeres válság idején is?

 

 

SIGNAL Blog

Számos gazdasági szakértő megkongatta a vészharangot: újabb gazdasági válság elé nézünk. Könnyű azonban vállalkozóként azt feltételezni, hogy a nagymértékű költségcsökkentés a legjobb módja annak, hogy maximalizáljuk a siker esélyeit. A visszaesés alatt jól teljesítő kisvállalkozások ugyanis többet tesznek a költségvetés egyszerű csökkentésénél. Íme néhány stratégia, hogy vállalkozásod ne csak válságálló legyen, hanem recesszió idején képes legyen még a növekedésre is!

Összpontosíts a legjobb bevételi forrásokra és szabadulj meg a legrosszabbul teljesítő ügyfélkörödtől!

Fordíts több energiát és marketingköltséget arra a bevételi forrásra, ami a legjövedelmezőbb a vállalkozásodban, és fontold meg olyan termékek vagy szolgáltatások kivezetését, amelyek kis haszonkulccsal rendelkeznek. Gondold át, hogy a legjobb bevételi forrásaidban vajon még milyen növekedési potenciál rejlik? Egy gazdasági válság alatti időszak remek alkalom arra, hogy több figyelmet szentelj annak, ami igazán sikeressé teszi a céged.

Ezek mellett szabadulj meg a legrosszabbul teljesítő ügyfélköröd alsó 20%-ától, és erőforrásaidat inkább az új ügyfelek bevonzására, valamint az egyes ügyfelek átlagos vásárlási értékének növelésére fordítsd. Tudsz például kettőt az egyért akciót kínálni, és ezáltal arra ösztönözni a célközönségedet, hogy többet költsön?

Növelj a marketing költségvetéseden – és növeld a vállalkozásod bevételét!

Ne feledd, recesszió idején a hűséges ügyfeleid jelentik a pénzforgalom és a szerves növekedés elsődleges forrását. Amikor a gazdaság stabil, ötször többe kerül egy új ügyfél bevonzása, mint egy meglévő megtartása. Ha ezt az adatot a jelenlegi gazdasági környezettel vegyítjük, akkor hamarosan rájövünk, hogy a marketing nem opcionális, hanem "jó és szükséges" költség.

A válságálló, nehéz időkön is talpon maradó vállalkozások tisztában vannak azzal, hogy a több marketing és reklám még több üzletet hoz. Emellett annak is tudatában vannak, hogy a többi vállalkozás és versenytárs többsége ezzel egyidőben csökkenti a marketingre szánt kiadásait. Éppen ezért fontos, hogy a vállalkozásod kreatív és hatékony marketingstratégiát alkalmazzon.

Az igazán sikeres vállalkozás kimagasló szolgáltatást és ügyfélélmény nyújt válság idején is!

Pontosan itt az ideje, hogy megvizsgáld működésed minőségellenőrzési szempontból, és meghatározd, hogyan emelkedhetsz versenytársaid fölé, hogyan tudsz még jobban az ügyfeleid kedvében járni! Éppen ezért érdemes rendszeresen kommunikálni az ügyfeleiddel, megosztani velük a vállalkozásoddal kapcsolatos friss információkat és meghallgatni visszajelzéseiket. Az ügyfélkapcsolatok erősítése és az ügyfélközpontú szemlélet megőrzése segít abban, hogy az ügyfeleid lojálisak maradjanak, és ezáltal hosszú távon is biztosítva legyen a bevételed.

A fenitek tükrében egyszerű felkészülési technikákkal és az üzleti gyakorlatok szándékos megváltoztatásával vállalkozásod nemcsak, hogy túlélheti a recessziót – még sikeresebbé is teheted azt válságos időkben.

Készülj fel a váratlan helyzetekre!

A vállalkozásodat emberek alkotják, így a hibázás lehetősége is adott, melyekért sok esetben a céged tartozik anyagi és erkölcsi felelősséggel – ennek anyagi terhét válság idején viszont nem engedheted meg magadnak. A felelősségbiztosítás számos esetben jelentős segítség a cégek számára, hiszen ezáltal a biztosító - egy szerződés keretein belül - mentesíti a vállalkozásodat a személyi sérüléses, valamint tárgyrongálási károkért. Számtalan (termék, munkáltatói, szolgáltatói, környezetszennyezési, bérbeadói és bérlői) felelősségbiztosítás közül választhatod ki a leginkább cégedhez illőt.

forrás: forbes.com, shrm.org, comradeweb.com